"Twingly statistik"

måndag 13 mars 2023

Omväxlande väder..snö/regn

 


I morse och hela förmiddagen snöade det och nu på eftermiddagen vräkte regnet ner och gör så fortfarande. Matte satte på mig täcket för att jag skulle slippa bli så blöt men jag gjorde allt för att få en så kort promenad som möjligt. Jag gillar inte att trampa runt i det här blöta slasket....





Till och med Albin verkade inte så förtjust. Blåsten gjorde ju inte saken bättre



Det punkteringsfria framdäcket levde sitt eget lilla liv. Det blev  svårstyrt i modden, eftersom däcket är av så hårt gummi...



Och mitt i den minst sagt våta och svårstyrda promenaden ringde mattes läkare. Läkaren tyckte att matte hördes dåligt. "Ja, jag är ute i ösregnet, vilket kan vara en förklaring", svarade matte. Läkaren hade fått svar angående remissen som skickades till lungkliniken och ville nu att matte skulle komma till henne. Matte fick tid nästa fredag. 




I morse skjutsade Robban matte till tandläkaren. Hon skulle få en provisorisk brygga efter tandutdragningen av en framtand i överkäken för en månad sedan. Proceduren tog en timme och den gick bra utan bedövning. Hon fick beröm för att hon var så duktig. Om ett par veckor ska originalet vara klart att sätta dit.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar