"Twingly statistik"

torsdag 2 mars 2023

Promenader....vasst grus/hälta...spyor....

 


Jag har gått mina vanliga promenader idag. Ingenting speciellt hände på dem...Har inte sett till en enda hund så jag blev inte ens utskälld


Många intressanta dofter kunde jag undersöka i alla fall





Värre gick det för Albin. Hans långpromenad blev inte så lång...



Plötsligt började han halta på höger framben och det ordentligt. När han inte kunde stödja på tassen insåg matte att hon inte kunde låta honom gå ända hem. De befann sig vid nya förskolan då och det är en bra bit härifrån. Matte försökte titta och känna på trampdynan så gott det gick men upptäckte ingenting som kunde orsaka hältan. Hon ringde till Robban och sa att han var tvungen att hämta Albin och köra hem honom, vilket han gjorde. Det enda Robban såg var ett litet stickhål i trampdynan, troligen efter någon vass grusbit. 

Matte hatar detta grus. Kommunen öste ut ännu mera grus vid senaste snöfallet, så bitvis känns det som att åka genom ett grustag, säger matte och jag håller med för det är inte skönt att trampa på det heller. Och Albin har ännu känsligare trampdynor än vad jag har. Hon kan ju inte rasta oss ute på bilvägarna heller utan blir ju tvungen att åka på gångvägar och trottoarer.





Matte tog sedan ut Albin vid 16.30-tiden men kom bara till gaveln på huset. Efter att han hade kissat blev hon tvungen att vända hem igen pga hans hälta.





Jag fick däremot en längre promenad på eftermiddagen också





Matte har hämtat ut det punkteringsfria däcket som hon hade beställt. Nu väntar hon bara på att Robban ska ha tid och sätta på det på elrullstolen också.




Jag måste berätta vad Iris gjorde igår kväll.


Hon satt på tevagnen och tuggade på sin ampellilja. Matte hade satt sig i fåtöljen intill för att kolla på hockeymatchen Djurgården - Karlskoga, som förövrigt DIF vann med 5-2. På tevagnen stod även en kopp med te och lite fikabröd. Plötsligt och utan någon som helst förvarning spyr Iris rakt ut över alltihop och inte lite heller. Självklart kunde inte katten rå för det men det är så typiskt. När matte äntligen hade satt sig ner för att koppla av och vila sin onda höft, så hände detta...Iris spyr sällan och hon brukar alltid förvarna innan det händer...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar