"Twingly statistik"

måndag 27 mars 2023

Rastrundor...knaggligt...labrador


Matte tog morgonrundan med mig i morse och det var inte kul för henne. Underlaget är så hårt av knagglig is så det var svårt att styra. Hon blev förstås ordentligt omskakad också...

 


Inte blev det lättare för henne av att jag fick upp flera spännande vittringar på vilt för då varken hör eller ser jag någonting annat...

När vi efter många om och men äntligen var hemma igen, ringde matte till Robban och frågade om han kunde ta Albins morgonrunda och det gjorde han...

Han har sedan rastat oss under dagen också...





Matte skulle ha haft tvättstugan idag men kan inte ta sig dit med sin mycket onda höft och ben, så hon blev tvungen att tvätta sängkläder och handdukar i vår lilla toppmatade tvättmaskin här i lägenheten. Nu hänger det tvätt på tork i hela duschrummet. Allt fick inte heller plats i maskinen, så det får gå en omgång i morgon också... 



Matte läste idag om de mest populära hundraserna i Västmanland. I Kungsör toppar dessa raser:

1. Labrador 
2. Schäfer
3. Rottweiler
4. Golden retriever
5. Jack Russell

Matte sa att vi inte ska tala om det för Albin för de är ju inte hans favoriter precis, även om vi inte ser till labrador så ofta. De finns säkert mest utanför själva centrala stan. Övriga fyra raser möter vi ofta och jag lovar att Albin inte blir så himla glad då...





Jag har en längre stund legat och stirrat rakt in i väggen inne i Albins rum. Han gör det också till och ifrån och matte undrar förstås vad det är vi ser? Jag kunde tyvärr inte svara på det....










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar