"Twingly statistik"

onsdag 1 mars 2023

Promenader i sol, +9 grader igen....många dofter

 


Väntade på att matte skulle bli klar så att vi kunde gå ut någon gång. På morgnarna har jag bråttom ut för jag vill komma in och få frukost så snabbt som möjligt. Tyvärr måste jag vänta tills Albin har gått sin runda också men ju fortare jag kommer ut, desto fortare gör han det också...

Matte blev inte så jätteglad över att behöva gå ner för slänten för att plocka upp efter mig, särskilt inte idag då hon hade extra ont i sitt högra ben och höft.

 




Albin såg att Berner sennenhunden samt två cocker spaniels var på väg mot honom. Matte vände så att han fick ta samma väg tillbaka istället för att utmana ödet...




Idag upptäckte jag många intressanta dofter...


...både här och där


...och den här ville jag knappt slita mig ifrån





...och Albin missade självklart ingenting han heller


En liten chihuahua hade åsikter om Albin..





Vi har gått en varsin långpromenad både på förmiddagen och eftermiddagen i skönt väder, sol och +9 grader fram på dagen




Läkaren ringde till matte i morse för att höra hur matte har mått de här dagarna när hon har varit utan den ena astma/KOLmedicinen på morgnarna? De besvärliga och allvarliga biverkningarna har avtagit men då har hon blivit väldigt andfådd istället. Problemen beror på att inhalatorn innehåller kortison, vilket matte inte tål, även om det är väldigt lite kortison i just denna inhalator. Läkaren skulle skriva remiss till lungkliniken i Västerås, eftersom matte är svårbehandlad och kortison krävs för att undvika mer slembildning i lungorna. Det var överläkaren på lungkliniken som ordinerade detta läkemedel från början, tillsammans med en annan inhalator som inte innehåller kortison och som matte fortfarande tar morgon och kväll. Nu ska matte använda båda två igen tills läkaren eller lungkliniken hör av sig, eftersom det påverkar andningen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar