"Twingly statistik"

fredag 27 mars 2015

Är redan mycket lugnare....



Dag 6 - fredag




Som vanligt fick Albin gå morgonrundan först. Han gör ju bara ifrån sig på morgonen så han var bra kissnödig. Det är ju en bit till skogsdungen också som han har valt till toa. 

Sedan var det min tur. Jag fick ha på mig täcket för det regnade ute och det gillar jag inte alls. Albin verkade tydligen inte bry sig varken om vattenpölar eller att han blev blöt..









Några timmar senare skulle Robban till ICA för att handla så då åkte vi alla med i bilen för matte skulle passa på att kasta en hel del sopor i containrarna också.. 

När vi var hemma igen tog vi en långpromenad. Nu hade det slutat att regna tack o lov.



Vi väntar på att Robban ska komma för han ska följa med på promenaden....



Albin kollar in en hund som går på trottoaren. Jag spanar in en fågel som beter sig märkligt....




Här är det bussarna i bussgaraget som Albin intresserat kollar på.....



Albin har börjat intressera för dofter på marken...





...här fanns en spännande doft till......





Och jag spanar in hönorna som spatserar i trädgården framför oss....




Robban kollar också in hönorna medan Albin verkar helt ointresserad....















Det har varit en ganska så lugn dag för övrigt. Både Albin och jag har vilat en hel del. I och för sig var det stundtals ett himla oväsen i huset så det var svårt att koppla av. Någon roade sig med att borra i väggarna. Albin blev förstås mer orolig än vad jag blev men han är i alla fall mycket lugnare idag.



Leo


Leo har varit framme och nosat på honom flera gånger och det är ovanligt att han gör det så här snabbt när det gäller en främmande hund.  Alltså måste han känna att Albin är en snäll hund. Iris har hållit sig lugn större delen av dagen för en gångs skull..



Iris










På eftermiddagarna brukar Robban ta ut Albin på en promenad men idag följde matte och jag med. Det märks att han känner sig tryggare när jag är med och av den anledningen tycker matte att det är bra om vi tar någon eller några separata promenader varje dag så att Albin inte blir alltför beroende av mig och så att hans självförtroende stärks.












Väntar in Albin. Robban ska försöka få honom att pinka i skogsdungen men icke......










Vi har ätit vår kvällsmat så nu är det vila som gäller. Albin är jättetrött






Albin har somnat framför TV:n där hockeymatchen Leksand - Malmö pågår.......Av två onda ting vill matte att Leksand vinner idag....

Albin kan koppla av mycket lättare nu även om jag och katterna är i närheten....



Leo är desto mer intresserad av matchen....













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar