"Twingly statistik"

måndag 9 mars 2015

Glad......vardagslydnad.....


Snacka om att jag blev glad när jag fick syn på Carinas buss i morse när vi skulle gå morgonrundan. Och ännu gladare blev jag när jag såg henne. Det var ju ett tag sedan sist. 












Carina har fortfarande ont i halsen och så har hon en jättejobbig hosta. Leo tittade väldigt snett på henne när hon  fick sina hostattacker då hon satt i soffan och han låg i den andra. Han gillade nog inte att hon störde honom. Matte hade en flaska hostmedicin som Carina fick ta med sig.













Matte brände sig illa på armen när hon skulle ta av kastrullen med hundmat från spisen. Hon klippte av ett blad från aloe veraväxten och smetade på bladsaften på brännskadan och nu svider det inte längre….så praktiskt……

Iris gillar ju att tugga på den växten emellanåt…..













Och Leo är så himla duktig. Han låg i soffan intill mig när han plötsligt skriker till och rusar iväg in i badrummet. Där spyr han i en av kattlådorna och inte lite heller. 

Varje gång han mår dåligt så försöker han hinna till kattlådan. Tänk om Iris var lika renlig och förståndig. Nu spyr hon oerhört sällan och tur är väl det för då gör hon det på de mest undangömda ställen som är svårt för matte att komma åt.













Snart börjar kursen i vardagslydnad igen. Det ska bli så himla kul. Matte skickade iväg kallelserna idag. Tre av hundarna känner jag väl till och en av dem gillar jag jättemycket och det är Rover som också har varit gatuhund som jag men i ett annat land. Han kommer från Irland.


Rover















Robban är på Hovet och ska kolla på hockeymatchen Djurgården – Luleå. Matte får se den på TV och hon hoppas verkligen att DIF spelar bättre än sist då den enda som storspelade var målvakten Tellqvist. Övriga laget var så himla tröga. Det fanns ingen energi alls då. Det utsålda Hovet och fansen ska hjälpa laget i kväll men det blir svårt..











Vi kom nyss in och jag har käkat kvällsmat. Matchen börjar nu så det blir för mig att ta en tupplur nu……














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar