"Twingly statistik"

måndag 30 mars 2015

Dagsregn......


Usch vad jag ogillar det här vädret. Det bara regnar och regnar. Och inte satte matte på mig täcket heller när vi skulle gå förmiddagspromenaden. Det regnade inte när vi gick ut  men precis som igår så kom vi inte långt förrän det började regna ordentligt. 





Vi följde med Carina till bussen. Hon hade käkat frukost här och hämtat kattsanden som matte köpte igår. 












Matte tyckte att vi skulle fortsätta och gå långpromenaden ändå eftersom vi redan var våta. Och jag hade som vanligt inget val.



Robban kollar på några änder.....de är så häftiga på något vis...




Ett gäng änder på väg ner i vattnet




...och ingen korv i trädet idag heller




Albin tycker att promenaderna är spännande. Här kollar han in i en trädgård där en grävskopa gräver upp en massa jord....Han är tydligen inte lika känslig för ljud som jag är......





Vi stannade till vid närbutiken. Robban skulle handla. Inte så kul att stå där i regnet precis....






Vi kollar in en fin labrador som står uppbunden utanför butiken. När hans husse kommer ser vi att han är aspackad.....Stackars hund....














Det har varit dagsregn så på eftermiddagen behövde jag bara gå en kortare promenad och då fick jag i alla fall ha täcket på mig.

Det har inte hänt mycket för övrigt. Albin och jag har mest vilat mellan utevistelserna även om det har varit en hel del störande moment idag också. Stadsnät installerar fibernät här i huset och i hela området. Det borras och slamras och hela källargången är fylld av en massa grejer så vi får gå slalom när vi ska ut och in.



Inte blev det mycket sömn i natt heller för mattes slemhostattacker som hon drabbades av i flera timmar. Hennes medicin tog slut i lördags och inte är hon bättre nu än innan hon började med medicinen. Inte var det väl så himla bra att hon blev genomblöt och stelfrusen igår under kursen heller.  Läkaren sa att hon skulle höra av sig om hon inte blev bättre av medicineringen så hon tänkte ringa dit i morgon.









Nu är det ryggläge som gäller för mig ...








....och Albin är lika trött men han har lite svårare för att helt kunna koppla av....



...och katterna bara äter eller Iris väntar tills matvraket Leo är klar



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar