"Twingly statistik"

torsdag 12 mars 2015

Promenader....förkylning/pollenallergi?



Snacka om att jag både blev förvånad och glad när matte och jag gick ut genom källardörren i morse. Där utanför stod Carina som var på väg in till oss. Nu följde hon med på morgonrundan i stället.



Carina var ledig i tre timmar så hon käkade frukost här och sedan vilade hon en stund på soffan.



Vi följde med Carina till parkeringen när hon skulle åka iväg och jobba igen



Är lite nyfiken på hur det ser ut i bussen....














När matte vaknade i morse var ögonen helt genomklibbade på henne. Hon snorade och hostade upp en massa slem. Vet inte om det är både förkylning på gång och en pollenreaktion men matte känner sig ganska så risig och huvudet och bihålorna värker.  Carina har väl kanske smittat ner henne?











Vid lunchtiden följde Robban med oss på en längre promenad. Vi stannade till vid närbutiken på hemvägen för matte skulle hämta ut ett paket med dammsugarpåsar som hon prenumererar på.  Det går ju åt några i det här hushållet…….Dessutom kom två nya böcker. Undrar när matte ska hinna läsa allt?



Robban tog det nya långa kopplet för att jag skulle få lite större rörelsefrihet.....




Väntar på matte. Jag kollar in en jättefin whippet som står bunden utanför butiken....



En whippet som kollar in mig också.....Den ser så snäll ut....




Nu gick Robban in i butiken för att handla men jag vill helst gå härifrån....







Det finns en hel del att kolla på under promenaderna....





Jag gillar att gå uppe på gräsvallen. Här fick jag syn på en buss som såg ut precis som den Carina brukar köra men det var inte hon.....

























Katterna har varit ovanligt lugna idag. Jag har knappt sett till dem.....och Leo missade till och med sin lunch. Det har väl aldrig hänt förut? Bara han inte känner sig krasslig....






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar