"Twingly statistik"

måndag 16 mars 2015

Måndag igen....








När matte och jag var ute på morgonrundan fick jag syn på Carinas buss som kom åkande på vägen. Jag såg den på långt håll och blev så himla glad. Det är i alla fall inget fel på min syn säger matte…. 




Vi gick till parkeringen där Carina hade parkerat bussen….Hon var här i ett par timmar innan det var dags för jobb igen




















Matte är så dunderförkyld eller om det är pollenallergin som spökar eller både ock? Hur som helst så är hon jätterisig och orkar i stort sett ingenting mer än att gå korta promenader med mig. Hon orkar inte ens läsa och då är det illa.



Sol idag också....




Vad är det som låter? Jaså, en helikopter igen..





Och vad är det här?




De ska tydligen lägga ut nya bryggor här i småbåtshamnen....











Robban kom och tog en längre promenad med mig på eftermiddagen. 


Hemma igen från promenaden....














Matte bad Robban åka till ICA och köpa ett par ingredienser som saknades till middagen. Hon gjorde en kycklingrätt med grädde, creme fraiche, soya och sambal oelek.  Det doftade gott men jag fick inga matrester för det är för starkt för min mage sa matte. 

Ja, jag fick ju kyckling i kvällsmaten ändå så det gjorde ingenting. Jag är mätt och belåten och måste ta en tupplur igen....






 Och Iris vräker ut sig nedanför soffan igen......
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar