"Twingly statistik"

söndag 1 mars 2015

Bjäbbiga småhundar, oansvariga hundägare....



Igår var det jätteskönt väder men idag blåste det kraftiga kyliga vindar så vädret ändrar sig fort…….



De vanliga promenaderna har vi förstås tagit. När matte och jag gick morgonrundan igår morse så mötte vi ett gäng småhundar. Tror att vi mötte en sju-åtta stycken. Snacka om skälliga och bjäbbiga hundar, den ena värre än den andra. Jag orkade inte ens bry mig utan ignorerade de små "huliganerna"…..men alla hundar är inte lika coola som jag är vid sådana hundmöten....

Matte tycker att det är dåligt och oansvarigt av många hundägare med små hundar som varken säger till sina hundar eller fostrar dem utan låter dem skälla i tid och otid. Det provocerar många andra hundar som de möter och händer det något så får den större hunden oftast skulden. Att hundar kan skälla av osäkerhet beror ofta på att hunden inte känner trygghet från ägaren.....








Några av "huliganerna" är inne på fotbollsplanen nu.....




Spännande dofter överallt....
















Jag blev jätteglad när jag fick syn på Robban. Han hade hämtat bilen för att han skulle köra iväg med massa  kartonger och annat skräp till grovsoprummet......


















Matte och Robban var på en inköpsrunda igår igen.  Robban köpte sängbord till sin nya säng. 

Matte köpte en jättefin fönsterbelysning i en butik som hade utförsäljning för att de slår igen butiken efter många år.  Många butiker i den här stan försvinner. Trist men inte så konstigt med den här kommunledningen säger matte.....

Och så var de in till köttbutiken och köpte gott kött både till sig själva och till mig.....


Matte var in på Intersport för att köpa ett par mjukisbyxor. Det blev visst en väst också. Robban hittade en jättefin vinterjacka där till halva priset. Det var ju inte meningen att han skulle köpa någon men hans gamla jacka hade börjat att spricka i sömmarna så det var dags för en ny även om vi går mot en varmare årstid. Det blir väl fler vintrar säger han…….






Vi gick senare en långpromenad. Vi väntar på matte som ska posta brev.....












Annars har Robban mest hjälpt matte med att sätta upp prylar på väggarna. Matte har köpt en kökshylla och den var inte lätt att få upp. Usch, vilket oväsen det var när han borrade i väggen. Dessutom skulle en stor spegel upp och så verkar det som om matte gillar klockor för nu har  hon köpt en väggklocka till- Det är lätt att hålla koll på tiden i den här bostaden för det finns klockor överallt…..




















Annars har TV:n stått på eftersom det har varit en sporthelg. Stort grattis till alla medaljer på Skid-VM som våra svenska deltagare har tagit… Bra kämpat!……….och Djurgården blev slaktade av Linköping igår men då saknades 11 av DIF:s spelare som var skadade eller sjuka……Hoppas för allt i världen att några av dem har tillfrisknat till nästa match….














Robban plockade upp alla mina mjukisdjur men det gillade jag inte utan jag hämtade genast dem igen......













Nu ska jag ta en vilopaus innan det är dags för kvällsrundan. Det har tydligen börjat regna och då vill jag helst inte gå ut men jag blir väl så illa tvungen.....























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar