"Twingly statistik"

söndag 15 mars 2015

Skön söndag......katter....



Vi har haft ett underbart skönt väder i helgen....



På morgnarna är jag och matte ganska så ensamma ute. Det är så tyst och stilla då. I morse såg vi bara en duva under hela morgonrundan och ändå var klockan strax efter åtta så det var ju inte så himla tidigt.












Frampå dagen mötte vi desto mer folk och hundar och det var likadant igår.


På lekplatsen och skateparken var det fullt med barn och föräldrar. Kul! 







Nosen i marken som vanligt.....





Ett helt gäng hundar går där borta...Undrar vilka de är?




Jag intresserar mig mest för alla spännande dofter....







Ingen korv idag heller....














Matte hade storstädning igår och det även ute på balkongen. Hon tog ner ljusslingan som har suttit uppe på räcket sedan jul och det var väl på tiden. Nu har matte bara köket kvar och det är väl inte så bara precis. Hon ska ta det nu i veckan.












För övrigt har TV:n stått på i stort sett hela dagarna. Det har ju varit både längdskidor,  alpint, skidskytte, ishockey och jag vet inte vad?  





Leo kollar på 5 - milen i Holmenkollen...norsk seger förstås....Grattis!










Jag har precis ätit kvällsmat så det är dags för en tupplur.


Mjukisdjuren är sköna att ha som huvudkudde....




Iris är tydligen också mätt och belåten.....Det märkliga med Iris och Leo är att de gärna ligger på golvet. Katter brukar ju vilja ligga högre upp för att ha koll.....

Vet inte hur många gånger som matte har snavat på Iris som har samma färg som golven.....





Matvraket Leo....




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar