"Twingly statistik"

lördag 28 mars 2015

Långa promenader.......sommartid



Idag har vi gått och gått och gått men Albin har inte gjort ifrån sig. I morse kissade han men det var allt. 


Och vart ska Robban och Albin gå?






Jaha, han ska se om Albin vill gå på toa....



Vi skulle åka till den stora hundrastgården men den var upptagen så vi stannade till vid en skog och ett kalhygge. Det var väldigt blött och lerigt på marken så det var inte i min smak direkt och inte i mattes heller kan jag lugnt påstå…..







Robban har i alla fall fått motion idag...














Matte och jag väntar på Robban och Albin som är inne i skogen.....



Kan de inte komma snart för jag hör att det smäller.....Det  finns en skjutbana inte så långt härifrån fick jag sedan höra.....
















Sedan stannade vi till vid ICA för matte skulle handla en del inför helgen. Därefter blev det ett kortare stopp vid Lidl. Matte skulle köpa choklad och grönsaker och Robban köpte dricka. Albin och jag fick vänta i bilen. Han är jättelugn där bak i skuffen.




Jag fick använda den nya bilselen Allsafe. Lite klumpigare än den förra men den är nog mycket säkrare.














Vi åt lunch och vilade sedan i ett par timmar innan det var dags för nästa långpromenad..... 








Väntar på att Albin ska kunna pinka.....men icke....




Jag har fått syn på en ekorre uppe i trädet.....




Albin är inte rädd för vatten i alla fall....




...men jag går inte frivilligt dit ner....









Oj, en ekorre till. Tänk om jag kunde få springa dit......





Det var ganska så soligt nu på eftermiddagen. Ja, det var skönare ute än tidigare på dagen....





Inte sjutton kunde Albin göra ifrån sig på hela dagen trots att vi har gått på tysta lugna platser med mycket träd o buskage men för övrigt är han mycket modigare ute nu..... Men jag fattar inte att han kan hålla sig så länge?….Jag har däremot pinkat femtioelva gånger som vanligt….Hur svårt kan det vara?










Nu är vi i alla fall trötta båda två……..






















I natt ska vi tydligen ställa fram klockan och gå över till sommartid. Hoppas att matte kommer ihåg det innan vi går till sängs för i morgon börjar kursen i vardagslydnad. Det ska bli så kul.......










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar