"Twingly statistik"

tisdag 10 mars 2015

Problemlösning...hundrastgård...virus....



Så jäkla typiskt! Precis när matte och jag kom ut för att gå morgonrundan så började det att regna och inte lite heller men det blev bara en skur för en stund efter det att vi hade kommit hem så slutade det och sedan har det varit skönt väder



Jag måste undersöka doften trots det obehagliga regnet i morse...



Och så var det dessa lyktstolpar.... Jag fick hjärnsläpp men tro inte att matte hjälpte mig. Nej, jag fick försöka lösa problemet och så småningom gjorde jag det förstås....













Trots att matte hade tvättstugan i tisdags så körde hon en maskin med Iris handdukar i morse igen. Matte har jättemånga handdukar men tvättar hellre två gånger i veckan. Det blir så mycket tvätt annars på tisdagarna. När matte ändå var i tvättstugan så körde hon en maskin med köksgardiner och en del kuddfodral också men matte måste ha varit riktigt disträ för när hon hade hängt in gardinerna och fodralen i torkskåpet så glömde hon att sätta igång värmen i skåpet så när hon kom ner för att hämta upp tvätten så var de fortfarande lika blöta förstås. Nu hänger allt i badrummet på tork eftersom en annan hyresgäst hade tvättstugan efter matte. Tur att hon startade torktumlaren så att handdukarna blev torra i alla fall. Annars hade det blivit problem….









Vid lunchtid åkte vi till en jättestor hundrastgård och det bara för att jag skulle få springa av mig. Nu sprang jag inte så mycket för det fanns så otroligt många spännande dofter på marken som jag var tvungen att undersöka. Kul var det i alla fall att få känna sig lös och ledig.

























Robban tar av mig bilselen så jag slipper ha den dinglande på mig....





















På hemvägen stannade vi till vid ICA Kvantum. Robban gick in och beställde en stor smörgåstårta som han ska ta med sig till jobbet i morgon.  De har arbetsmöte på Nynässtationen och hans chef vill att han ska vara med. Robban vill bjuda kollegorna på smörgåstårta nu när han inte kan jobba kvar. Han har varit mycket omtyckt och kollegorna kommer att sakna honom hörde jag. Robban kommer att sakna dem och jobbet också..

















Carina ringde i morse. Hon har jätteont i halsen, kunde inte svälja och knappt prata. Hon jobbade förstås men hann med ett akutbesök hos läkaren. Hon fick ta blodprov och svalgprov och diagnosen blev att hon drabbats av ett virus och det finns inget läkemedel mot det. Till slut tjatade hon till sig recept på hostmedicin i alla fall. Läkaren sa att det skulle ta tid innan hon blev frisk och eftersom hon röker så skulle det ta ännu längre tid. 



Jobbigt är det för Carina att köra skolbarn, handikappade och åldringar samt andra resenärer när hon känner sig så risig. Det är långa arbetsdagar men hon blev inte sjukskriven. Hon har ju redan varit hemma en vecka. Undrar hur många hon kommer att smitta ner?


Carinas husläkare har slutat och flyttat neråt i landet. Matte sa till henne att byta husläkarmottagning till den som hon och Robban anlitar. De har mycket bra läkare där och mottagningen är populär bland patienterna.















I lördags var det Företagarnas galafest här i Nynäshamn. Årets butik blev Müllers bageri & konditori som gör så himmelskt goda semlor. Kul att de fick priset tycker matte och grattis säger jag....












Nej, nu är det dags för en tupplur igen. Vi ska väl snart gå kvällsrundan......










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar