"Twingly statistik"

onsdag 11 mars 2015

Kloklippning....buss.....koppel....schäfer








 Sol redan i morse...härligt...




Idag var det dags för kloklippning igen. Inte är det roligt men ett nödvändigt ont som matte säger. 



Robban skjutsade oss till djurbutiken men vi tog bussen hem för han skulle ju till jobbet.. Det var ett tag sedan jag åkte buss så det var ganska spännande även om jag blev glad när vi klev av.


Väntar på bussen....



Vilken tid det tar, lika bra att sätta sig ner.....




Äntligen på väg hem.....




Ska vi inte gå av snart ?....


Vi gick av någon hållplats tidigare för att jag skulle få en promenad.......


Matte tog en Metro. Det var länge sedan sist.....




Inget godis idag heller och det lär väl dröja för jag när jag vägde mig i djurbutiken såg matte att jag hade gått upp i vikt och då lär det bli dietkost........Tur att jag får godis av Robban och Carina ibland.








Änderna är inte ett dugg rädda för mig men jag låtsas inte se dem....





Tror att de är på väg ner till vattnet....
















Matte köpte ett extra långt tygkoppel till mig. Det var hela 350 cm långt och det bara för att jag ska kunna röra mig lite längre bort när vi är ute på promenader. Matte gillar inte alls flexi/rullkoppel så det vill hon inte ha.. Tygkoppel är sköna att hålla i, praktiska och lätta att tvätta tycker matte.













Det är inte ofta vi ser till någon polis i den här stan men idag har de haft kontroll här nedanför i korsningen. De har stått där hela dagen…..Tror att de mest har snackat med folk som har gått förbi....













Robban var ju på arbetsmöte på jobbet och det tog nästan hela dagen. Smörgåstårtan gjorde förstås succé.

Hans chef har skaffat sig en schäfervalp som hon hade med sig. Robban mailade bilder till matte för han vet att schäfern är en av hennes favoritraser.  Hon har ju haft ett flertal tidigare. 




 Den lilla tiken är verkligen jättesöt....


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar