"Twingly statistik"

torsdag 19 mars 2015

Jättetrevlig liten hund.....glad katt....hockey....



När vi gick morgonrundan i morse så träffade jag en jättetrevlig liten blandrashund. Hundägaren frågade om han fick hälsa på mig och då svarade matte som hon alltid gör. Ja, men Becka kan vara lite grinig mot främmande hundar om de är för närgångna. 



Vi hundar stod och kollade på varandra en stund och sedan gick jag fram till honom och lät honom hälsa på mig. Matte blev jätteförvånad för jag brukar aldrig ta första steget och dessutom brukar jag inte vilja hälsa på andra hundar. 

Jag gillade den här lilla killen och blev genast förtjust i honom så jag blev ledsen när de sedan skulle fortsätta åt ett annat håll. Jag tittade länge efter dem……Hoppas att vi träffas fler gånger…….








Jag blev lite ledsen när den lilla hunden skulle gå....










Jag blev lite förvånad när matte fortsatte till parkeringen efter morgonrundan men sedan såg jag att Carina var där. Jag kände inte igen bussen när den passerade oss. 









Nu hade hon en mindre buss som hon kör barn och äldre med rullstolar/rullatorer i.  Hon käkade frukost här som vanligt innan hon hade en körning igen.










Samtidigt skulle Robban skjutsa matte som skulle storhandla både åt sig själv och åt den sjuka grannen och hennes katt. De skulle också till veterinärkliniken för att köpa kattmat till Iris. Det tog ju sin lilla tid innan de var hemma igen.



Iris favoritfoder...


Så snacka om att jag blev förvånad när det var Carina som först kom tillbaka. Hon hade ett par timmars väntetid igen. Jag blev så himla glad så Carina kunde knappt få på mig selen då hon skulle ta ut mig på en rastrunda. Jag skuttade och hoppade hela tiden. När vi är ute ser jag att matte och Robban kommer och då blev jag lika glad igen.....











Apropå den sjuka grannens katt så blev han så himla glad över att se matte så han skrek i högan sky. Det var ju ett tag sedan de sågs sist. Han hoppade upp på köksbordet och slickade matte i ansiktet. Den katten är så himla skygg för människor i vanliga fall så han måste gilla min matte. Han ville följa med matte när hon gick men det kunde han ju inte....









I kväll ska väl matte kolla på hockey igen. Det är hockey varenda kväll just nu. Idag är det HV71 – Linköping och matte håller på det sistnämnda laget.


Här kollar Leo på gårdagens hockeymatch, Luleå - Frölunda




Och här är det "Nyheterna" och främst vädret som han är intresserad av. Förstår inte varför eftersom han är innekatt? Iris undrar nog också över hans intresse?













Sedan hoppas jag att det blir en lugnare natt än de senaste nätterna för matte hade samma hostattacker i natt igen. Inte mycket sömn för vare sig henne eller mig. 

Eftermiddagspromenaden blev också kortare för matte känner sig febrig och riktigt risig. Robban har inte kunnat gå någon promenad med mig idag.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar