"Twingly statistik"

torsdag 5 juni 2014

Akupunktur....svordomar.....duva....




Idag har jag varit ensam i två timmar igen eller ensam och ensam? Katterna är ju hemma också förstås men de ligger bara och sover så då gör jag det också…….




Iris egna karmstol som hon ofta ligger i....



Leo sträcker helst ut sig i soffan....















Matte har varit på kinesisk akupunktur…..Det verkar läskigt att de sticker en massa nålar i kroppen men det gör inte ont säger matte…Hon tycker att det hjäper mycket mot den värsta smärtan….





Men jag visste inte att matte kan så många svordomar…

Förut tyckte hon nog att det var lite skämmigt att svära så mycket ända tills hon läste en artikel häromdagen där det stod att svordomar kan hjälpa en att orka mer…..


Artikeln hette Svär mer – orka mer…och matte läste den på Doktorn.com

"Att svära måttligt kan visa sig vara både kreativt och bidra till att vi orkar mer.
Den teorin presenterade forskningar under Psychological Society conference i Birmingham, Storbritannien.
Forskarna menar att svordomar bidrar till en mekanism som gör att du orkar mer och kan fortsätta med det du håller på med. 

Svordomar kan även få dig att känna mindre smärta hävdar forskarna bakom studien.".....slut citat....



Matte svär ibland när vi går på promenaden för att det gör så ont i hennes ben. Hon svär, vilar och så går vi igen…inte varje gång förstås...




Mig gör det ingenting för jag vet att det inte är mig hon är arg på….fast idag blev hon lite irriterad på mig när jag plötsligt störtdök på en duva som gick bredvid oss….Duvan klarade sig oskadd men matte tyckte att det var onödigt av mig att göra så….och det kan jag väl hålla med om...men ärligt talat var det faktiskt kul......


Sedan gick vi ner till pendeltågsstationen för matte skulle hämta gratistidningen Metro..........



















Det luktar så gott i köket. Matte har kokat mat till mig.....Smaskens med så gott kött……Jag är inte så förtjust i de kokta morötterna men de slinker ner av bara farten.....



Och Robban kom för någon timme sedan. Han har varit borta hela dagen men nu tog han ut mig på en promenad.......




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar