"Twingly statistik"

måndag 2 juni 2014

Vikt...presenter....nedskräpning....






Matte beställde kattmat och sand från Animail i förra veckan. Idag fick hon meddelande om att leveranserna är försenade så vi åkte till djurbutiken här i stan och köpte kattsand eftersom den var slut och matte inte vet när hon får de beställda varorna.



Det var också dags att väga mig och nu visade vågen på 23,2 kg. Jag har alltså bara gått ner ett par hekto på en vecka. Fast matte var glad att jag inte hade ökat i vikt. Det var huvudsaken sa hon….










Vi åkte sedan till ICA för att matte var tvungen att handla hem lite matvaror......


Väntar på matte utanför ICA. Vi satte oss i skuggan eftersom det var så varmt i solen.







För första gången någonsin hoppade jag frivilligt in i bilen när jag såg att matte satt där……Jag fick jättemycket beröm…Tidigare har Robban fått lyfta in mig varje gång….Nu slapp han det….Tidigare har jag inte ens gått i närheten av bilen....










Vi stannade också till vid skoaffären för matte skulle köpa ett par skor till sin dotter Carina som fyller år på onsdag men som vi ska fira i morgon eftersom Carina måste jobba på onsdag och inte kommer hem förrän på söndag igen. Hon önskar sig ett par sommarskor som hon kan jobba i....

Matte hade köpt en deckare åt henne också hörde jag.....Det blir så mycket dötid och väntan som busschaufför på sådana här resor......





I natt kom hon hem från Danmarksresan så det blir en hel del långresor för henne. Tur att hennes son Nicklas kan sköta om deras tre katter under tiden hon är borta. Så de slipper svälta ihjäl.

Undrar förresten hur det går för Nicklas och teoriprovet? Han gör om det just nu i kväll…..Vi håller både tummar och tassar att han klarar det denna gång så att han får sitt körkort……









Idag var matte väldigt irriterad på nedskräpningen och de oklippta gräsmattorna  här i området så hon skrev ett mail till kommunen. 

Hon bifogade bilder som Robban hade tagit när vi var ute på morgonrundan……Det ser likadant ut varje sommar…Matte har bott på många ställen runt om i landet men hon säger att hon aldrig har skådat maken till misskött kommun som den här är….och hon är inte ensam om att tycka det…..Verkligen synd när det är så vacker natur för övrigt…. Vi får väl se om det blir någon ändring…..




Hundlatrinen vid småbåtshamnen är fullproppad med skräp från båtfolket varenda helg. Finns inte en chans att kunna slänga någon bajspåse där inte och man vågar knappt gå förbi med anledning av allt glas på marken....Likadant år efter år under sommaren....


Och detta är en bild från den stora lekparken intill fotbollsplanen....glas även här på marken....En populär lekpark för små barn....



Det finns inte många parkbänkar i den här stan och de få som finns är igenvuxna med högt gräs....



Oklippta gräsmattor överallt...












Matte behövde aldrig mata den ensamma katten, som visade sig vara en siames, för hans matte fick komma hem från sjukhuset idag. Matte erbjöd sig att handla hem mat till henne på onsdag eftersom hon inte har någon hjälp. …Eftersom matte inte heller kan bära så måste Robban skjutsa henne och han har inte tid i morgon....












Promenad före kvällsmaten







Nu känner jag mig mätt och belåten....











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar