"Twingly statistik"

söndag 8 juni 2014

Varmt.....kungligt dop....oklippta gräsmattor....





Idag har det bara blivit korta promenader och det var lika bra för idag har det verkligen varit varmt……..

Det har ändå varit skönt att ligga ute på balkongen. Jag tog med mig mitt får och la mig på balkongen när matte drog fram dammsugaren och sedan blev jag kvar där. 



Jag gillar inte dammsugaren och det är bäst att jag tar mitt älskade får med mig....



Fåret är jag riktigt rädd om......




Matte struntade i att dammsuga där ute eftersom både jag och Iris ville ligga där även om det skulle behövas alltid……








Mattan är full med hund- och katthår och skräp från växterna……Verkligen praktiskt med en svart matta som drar till sig allt....Jag får ta itu med det i morgon, sa matte…..Det var ju bra att hon tog hänsyn till oss djur för en gångs skull…Jag gillar inte dammsugaren alls och det gör inte Leo heller för den delen…..




Vad är det jag hör?




Jo, det var minsann Robban som körde förbi i sin bil. Det visade sig att han skulle flytta sina vinterdäck från garaget till ett annat förråd. Han ska tydligen inte ha garaget kvar för han tycker att det är för trångt för hans bil.













Anders Wejryd döper lilla Leonore  (bild från SVT)


Matte har annars kollat på det kungliga barndopet större delen av dagen……Robban såg själva dopet. Han hade ärkebiskop Anders Wejryd som ledde dopakten som konfirmationspräst.   En väldigt populär präst bland ungdomarna. De bodde i Arboga på den tiden….
















Jag hör något ljud inifrån buskaget...




 Det var visst bara två katter som hade gömt sig..



Matte följde med på senaste promenaden även om det var jobbigt för henne att gå........tyvärr finns det ingenstans som man kan sitta och vila......




Snart syns inte parkbänkarna för allt högt gräs.....för en vecka sedan klagade matte på de oklippta gräsmattorna i området till kommunen men ingenting har hänt. Matte vill inte ens att jag ska gå på gräsmattorna eftersom det troligen finns hur mycket fästingar som helst där......De trivs i högt gräs......så jäkla dåligt att det ska behöva vara så här.....












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar