"Twingly statistik"

tisdag 17 juni 2014

Hes matte....händelselös dag....



I morse gick matte morgonrundan med mig för första gången på länge…I och för sig trodde jag aldrig att vi skulle komma ut någon gång för matte mådde allt annat än bra men hon är ju himla envis så till slut var vi ute ändå……Medicinen har inte börjat verka ännu förstår jag….…Jag har ju i och för sig aldrig bråttom ut så det var ingen panik men jag får ju inte frukost förrän rundan är klar så av den anledningen ville jag inte vänta…….



Väl ute mötte vi en ung schäferkorsning. Hon brukar bli helt hysterisk när hon får syn på oss men idag var hon knäpptyst. Både matte och jag blev förvånade……Den tiken är mycket rädd av sig så man får ju hoppas att självförtroendet har stärkts…….


Matte och jag gick till brevlådan och postade några hundböcker som matte har sålt innan vi fortsatte vår promenad. ……





Oj, en nyklippt gräsmatta...Kors i taket, sa matte



....det finns spännande dofter här också...













Däremot orkade inte matte med tvättstugan idag utan hon bokade om den till i morgon bitti då Robban kan hjälpa med att bära ner och sedan bära upp tvätten…..Det är inte lite precis……











Matte orkade inte heller åka in till SÖS. Hon skulle vara på ortopedkliniken kl 14.15 med sin onda artroshöft: Hon har väntat i nästan fyra månader på den här tiden. Nu fick hon avboka den igen. 

Det lät ju lite konstigt när matte ringde dit för hon är så hes och rösten försvinner titt som tätt.....och så den irriterande hostan på det....Ja, den som svarade kan inte ha undgått att matte är sjuk...sedan det samtalet har matte mest varit tyst även om hon var tvungen att ta emot ett par samtal under dagen.....




Förra gången hon skulle dit fick hon diskbråck i ländryggen och kunde inte åka för de intensiva smärtorna. Nu har hon bestämt sig för att strunta i operationen…..Det är tydligen inte meningen att jag ska göra den, säger hon…..











Det har alltså inte hänt så mycket men Robban kom och tog ut mig på en längre runda och det var ju kul även om jag bara ville hem till kvällsmaten.....



Kvällsmat på gång....













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar