"Twingly statistik"

onsdag 11 juni 2014

Dunderförkyld.......tvätt.....



Jag hann inte blogga igår kväll för mattes dotter Carina var här. Matte skulle hjälpa henne med några saker…….

Och när hon sedan åkte hem kom Robban direkt från jobbet för att ta en promenad med mig…och sedan orkade jag inte blogga.......








Det hände inte så mycket annars igår…På tisdagar har ju matte tvättstugan och hon hade så mycket tvätt så hon hann inte tvätta allt. Nu måste hon tvätta på fredag också......



Alltså, den fisförnäma Iris drar ner så mycket tvätt så hon borde tvätta själv tycker jag.....

Matte hade en sankt bernhardsvalp som hette Yana. Iris tyckte tydligen inte alls om henne för hon började kissa i hennes biabädd som hon hade när hon var liten valp. Ingen vet varför Iris tyckte så illa om henne för alla andra hundar har hon gillat jättemycket.



Yana

14/7 2011 - 20/2 2012

Tyvärr blev Yana inte så gammal för det visade sig att hon hade medfött hjärtfel. När hon var sju månader gammal orkade inte hjärtat längre. Enligt matte så var det världens sötaste och charmigaste valp även om Iris inte tyckte det. Det hela var så tragiskt säger matte.........

Hur som helst har Iris fortsatt att pinka i biabädden. Så fort matte tar bort den så pinkar hon i mattes säng i stället så matte låter bädden stå framme. 
Matte lägger plastad frotté och handdukar i bädden och det är dom som matte sedan måste tvätta. De tar en hel maskin...Igår var det 20 frottéhanddukar...Hon måste byta i bädden cirka tre gånger om dagen.......och det har matte fått göra ända sedan Yana kom till henne....., ja, i snart tre år...Det har tydligen blivit en fix idé hos Iris trots att hon kan gå i någon av toalådorna och göra sina behov annars.....

Många undrar hur matte orkar? Ja, det kan man ju undra men Iris är en så rar och social katt för övrigt säger matte.......Hon är faktiskt mer som en hund än en katt i beteendet för övrigt....




Iris är sex år nu och det är ju ingen ålder på en katt så hon kan ju fortsätta att pinka i biabädden i många år till för hon lär ju inte lägga av som det verkar.....



Leo ligger ofta i biabädden som Iris använder som toa...medan den är ren förstås.....











Det blev korta rundor i värmen igår……




Fick stå och vänta medan matte gick in för att hämta något som hon hade glömt att ta med sig.



Vilopaus vid pendeltågsstationen














Jag har sovit dåligt i natt för matte har hostat och snörvlat mest hela natten. Hon är så döförkyld så hon varken knappt kan se eller prata. Ögonen klibbar igen, näsan rinner och så är hon jättehes. Visst kan det vara skönt att hon håller tyst men det blir tråkigt också. 

Vi kan inte ta så många rastrundor heller förstår jag men det gör inte så mycket……Jag gillar att vara på balkongen…..






.......och det gör Iris också












Idag är det svalare ute. Skönt tycker både matte och jag. Vi kom precis in från en av våra rastrundor.......








Är det månne en ekorre i trädet???





Vi går ofta in genom källaringången när vi har varit ute





















Nu väntar jag bara på kvällsmat men det dröjer nog en stund till skulle jag tro.........

Matte tycker att jag har en märklig sittställning men jag tycker att det är skönt att sitta så här.....
















Robban jobbar hela dagen och därefter åker han direkt till Sjöräddningen där han ska hjälpa till med en sjukvårdskurs för personalen……

När han är klar där kommer han nog och drar ut mig på en längre promenad men jag är kvällstrött så jag ser inte direkt fram mot det……Två kvällar i rad har jag blivit tvingad ut när jag hellre vill sova……och dessutom har jag blivit väckt redan i ottan...Tur att man kan vila lite på dagarna.....























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar