"Twingly statistik"

torsdag 26 juni 2014

Bilåkning.....matchvikt....







För första gången satt jag ensam i baksätet i bilen och det var jätteläskigt. Oj, vad jag skakade....Jag lugnade mig något efter en stund eftersom Robban pratade lugnande med mig hela tiden. Jag är ju van vid att matte sitter bredvid mig men nu skulle Robban och jag åka och hämta henne när hon var klar efter akupunkturbehandlingen……



Väntar på matte...


När matte kom åkte vi till djurbutiken för att jag skulle väga mig. Vågen visade 23,2 kg så det verkar vara min matchvikt. Det viktiga är ju att jag inte går upp i vikt även om matte vill att jag ska gå ner ett par kg….Matte beställde också tid för kloklippning så det ska jag göra på onsdag…….










Två gånger har jag blivit lämnad ensam hemma idag också….I morse var de iväg till ICA och nu i kväll skulle matte hämta ut sin medicin…Det var mycket folk som vanligt så det tog sin lilla tid. Nu får man bara hoppas att medicinen hjälper också.......



Jag har ingenting emot att bli lämnad ensam för Robban slänger alltid ut lite godisbitar  på golvet till mig och dessutom vet jag att de aldrig är borta så himla länge…..fast jag blir förstås överlycklig när de dyker upp igen…..

Det har blivit ett flertal promenader för Robban och mig......





Det finns mycket att kolla på....


...en främmande hund på andra sidan vägen




Jag hör och ser allt ....


...och spännande dofter finns det överallt



Vad händer där borta?



.....och här var det fåglar i trädet










Nu ska jag ut och kvällskissa....sedan får jag den jättegoda kycklingpinnen....och därefter vill jag sova.....












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar