"Twingly statistik"

torsdag 12 juni 2014

Värsta ovädret, åska, hagel.....kycklingpinnar....



Vilken tur att Robban var ledig idag för matte har inte varit i stånd till att gå ut överhuvudtaget eftersom hon är så febrig och genomförkyld…..Jag har knappt fått sova någonting i natt för att matte hostar och nyser så mycket och inte ligger hon still heller……







Matte säger att det är mycket sällan som hon blir förkyld men när det sker blir hon alltid ordentligt sjuk. Jag hoppas verkligen att det går över snart för både min och mattes skull.........










Matte prenumererar på dammsugarpåsar så jag fick följa med Robban och hämta ut dem på närbutiken dit posten kommer. Det går ju åt en hel del påsar här med tanke på att både jag och Leo fäller en hel del…….Det kan vi ju inte rå för förstås men det märkliga är att det är just han och jag som inte alls gillar när dammsugaren dras fram……Iris bryr sig inte alls. Hon flyttar sig inte ens när matte ska dammsuga just där hon ligger……

















Precis när vi kommer hem från närbutiken så  öppnar sig himlen och det blir värsta ovädret här. Jag hade lagt mig på balkongen men for in som ett skott när jag hörde åskan.




Sedan bröt helvetet löst, ösregn övergick till värsta hagelstormen medan det åskade och blixtrade. Jag la mig under köksbordet för det var lite läskigt…….Det blev alldeles vitt på marken…..






Men ovädret gick över lika fort som det började. Robban gick ut med mig. Det hade blivit värsta översvämningen i korsningen här nedanför…….






Gräsänderna Andy, Kajsa och deras kompisar blev nog också förvånade över allt hagel på marken.....




Så stora hagel....












Det bästa med hela den här dagen var att de supergoda  kycklingpinnarna äntligen kom. Nu längtar jag tills i kväll när jag får en efter sista kvällsrundan......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar