"Twingly statistik"

söndag 29 juni 2014

Gotland.....svanfamilj....tassont...



Idag har vi varit ute i flera timmar. Det har varit mulet men skönt väder…


Kollar på två taxar som passerar förbi medan jag väntar på pendeltåget......Vi brukar möta dem på våra promenader...


Vi tog pendeltåget ner till hamnen. Pendeln var fullproppad med folk som skulle med Gotlandsfärjan…….och det var säkert kilometerlånga bilköer som väntade på att få köra på färjan……Trångt och smått kaotiskt var det i alla fall…..




Många ska tydligen till Gotland....


Bilkö till Gotlandsfärjan....


Vi stannade till för fikapaus och samtidigt kunna kolla på folk……






Massor av hundar passerade också. Några ville hälsa på mig men de flesta gick bara förbi…….

I gästhamnen var det smockfullt med båtar och människor också….






Där kunde man köpa dagsfärskt bröd från en bil så matte köpte ett supergott matbröd av något slag ……

Det var inte bara människor och hundar i gästhamnen………


Svanmamman fräste åt mig men jag brydde mig inte om det. Hon ville väl skydda sina ungar kan jag tänka mig........



Vi gick sedan hela vägen hem för att jag skulle få en ordentlig promenad också……



Jag var dötrött efter denna utflykt.......Leo som inte har gjort något var tydligen lika trött han.....










Igår blev det inte så långa promenader för det regnade en hel del emellanåt och då vill jag inte vara ute……..men vi gjorde ett stopp vid närbutiken före regnovädret.........



Väntar på matte.......Det sitter en stor främmande hund vid bänken där vi brukar sitta så vi satte oss vid cykelparkeringen i stället....Jag kollar på hunden som verkar vara rätt så gammal.....


När vi nästan hade kommit ända hem så var det något som stack till i tassen. Det gjorde ont och jag hoppade högt....


Robban undersöker tassen....






......man han hittar ingenting...och jag har inte ont längre...











Nu ska matte och Robban kolla på fotboll. Det är tydligen Holland som möter Mexico denna gång men det gör inget för jag är fortfarande trött och vilar gärna ett tag till........














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar