"Twingly statistik"

lördag 14 juni 2014

Envis hosta.......stormvindar......



Herregud vilken natt…Jag trodde att matte skulle hosta ihjäl sig…


Jag tror inte vi sov lång stund någon av oss och när jag äntligen hade somnat till ordentligt så satte den envisa Leo igång. Han krafsade på sovrumsdörren som en besatt så till slut orkade varken matte eller jag ligga kvar så vi steg upp i ottan…..

Den katten kan verkligen reta gallfeber på en om han är på det humöret.....Matte säger att han har lugnat sig något sedan jag kom hit....Undrar hur han var tidigare? Det märks att han gillar mig i alla fall.......
















Jag fick vänta ett tag men sedan tog Robban ut mig på morgonrundan innan han åkte iväg till Sjöräddningen…..

Matte orkade inte ens klä sig utan gick omkring i pyjamasen eller gick? Hon låg mest på soffan och vilade för hon hade stans huvudvärk också……men när vi närmade oss ettsnåret så fick hon på sig lite kläder i alla fall för hon tyckte synd om mig. Jag fick min lunch och sedan gick vi ut på en rastrunda men det blåste stormvindar så det var inget skönt alls. Jag gjorde mina behov innan vi gick in igen…..










Jag får jättemycket beröm av matte. Hon säger att jag är en gudomligt snäll och tålmodig hund och det är ju kul att höra......

Matte har lovat att hon ska åka till doktorn på måndag om hon inte är bättre till dess. Hon stoppar i sig Kan Jang, Bisolvon, Alvedon, halstabletter, olika örtteer och andra huskurer men det tycks inte hjälpa mycket…..














När Robban var klar med jobbet på Sjöräddningen tog han ut mig på en längre promenad.......









I bakgrunden ser man Hamnviksbadet . Ett mycket populärt bad bland barnfamiljer....men vi hundar får förstås inte vara där....Vi får fasiken inte vara någonstans...Orättvist!



Varje gång vi passerar närbutiken vill jag stanna till och vila en stund.......


Sedan gick vi ner till småbåtshamnen också......










Och på hemvägen såg vi Andy och Kajsa med sina två kompisar gå över vägen.De bryr sig inte ett dugg om att jag kommer så de är inte speciellt rädda av sig.....




De håller ofta till på gräsmattan intill vårt hus......












Nu är jag mätt och belåten så jag lägger mig en stund på balkongen......














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar