"Twingly statistik"

måndag 9 juni 2014

Jobb.....varmt....



Robban började jobba idag så vi gick upp klockan sex i morse så att han kunde ta morgonrundan med mig innan han åkte…..Jag var ganska så trött då men ut var jag ju tvungen att gå ändå…..





Positivt var det ju förstås att jag fick frukosten tidigare och det kan jag nog tacka Leo för som gallskrek efter mat när han märkte att matte också var vaken......














Den fyra månader långa sjukskrivningen är slut men Robban  är långt ifrån bra. Läkaren sa ju att han måste byta jobb men det kan ju ta sin lilla tid tills han får ett nytt så nu var han tillbaka i ambulansen igen. Undrar bara hur länge det dröjer innan kroppen säger ifrån igen?

Jag lär inte se honom så ofta nu när han jobbar för passen är långa men på torsdag är han tydligen ledig och det är ju bra för då kan han ägna sig åt mig....



Han har i och för sig fått erbjudande på ett mycket välbetalt jobb i Norge men kruxet är boendefrågan. Det finns inga bostäder och de som om möjligt finns är minst sagt svindyra. Jobbet är i Stavanger, den dyraste orten i hela Norge. Han jobbade där en sommar för några år sedan och stortrivdes så ordnar sig boendet så drar han direkt…….Norrmännen vill tydligen inte jobba så företaget söker folk både i Polen, Sverige, Tyskland, ja ett flertal länder…..


Robban har jobbat hela dagen och hann inte mer än hit hem förrän han stack iväg igen. Han skulle till Sjöräddningen där han jobbar ideellt. Jag hann knappt se honom men han sa att han skulle ta en långpromenad med mig senare i kväll….















Matte har gått korta rundor med mig flera gånger idag för inte nog med att hon har ont i ben och fot. Hon tål inte värmen heller och ärligt talat så är jag inte så förtjust i den heller.....

På förmiddagen gick vi till pendeltågsstationen och hämtade gratistidningen Metro….





Jag gillar att gå på den låga muren...







Det här är en hundlatrin men det kan man knappast tro. Båtfolket lämnar allt skräp där. Massor av glas är det på marken också så man vill inte gärna gå på gångvägen. Varenda måndag ser det likadant ut.......Trist med tanke på alla hundägare som passerar här....





Vi har uppsökt lite skugga i värmen men inte blev det så mycket svalare...














Nu hoppas jag att Robban kommer snart....












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar