"Twingly statistik"

fredag 13 juni 2014

Spökar?.....fredag 13...fullmåne...



Det blev en orolig natt igen….Matte bara hostar och snörvlar och hon tycks ju bara bli sämre tycker jag….…Vid fyrasnåret i natt gick hon upp för ta hostmedicin. När hon öppnar dörren till sovrummet så hör hon att TV.n är på hög volym i köket. 



Köks-tv:n


Någon av katterna måste ha kommit åt fjärrkontrollen som låg på bordet. De vet att de inte får vara på köksbordet men på nätterna gör de nog lite som de vill……..om det nu inte spökar i huset vill säga.....

Egentligen skulle ju matte haft tvättstugan i morse igen men det gick ju inte…..Hon har mest legat på sängen eller suttit i fåtöljen och sett risig ut……..





…….och Iris hon pinkar och pinkar i biabädden, nästan som på jäkelskap verkar det som….och sedan ser hon hur oskyldig ut som helst…….






Robban har i alla fall kunnat gå två promenader med mig idag. Det har torkat upp efter gårdagens oväder men det är väldigt skräpigt på marken på många ställen……


Jag gillar när det är torrt på marken...




Spännande doft.......Kommunen har tydligen orkat klippa gräsmattan runt fotbollsplanen men övriga då?



Mycket nerblåsta löv och annat skräp på marken efter gårdagens hagelstorm...




……och Robban hittade en crackpipa på gångvägen här utanför. Inte alls bra med tanke på alla småbarn som leker ute och som bor i huset…….Vem vet vad man kan hitta mer?



Så här kan en crackpipa se ut....



Alla vet vilken familj det är som är narkomaner men Robban tänker prata med polisen så att de håller lite koll för trafiken av besökare dit har tätnat nu igen efter att det har varit lugnt en längre tid….Inte alls kul att de ofta sitter i barnens lekpark……och jag gillar inte deras hund även om Robban säger att den är snäll....











Idag är det




En otursdag anser många har jag hört…… och dessutom  är det fullmåne och det gör väl inte dagen säkrare kan jag tänka mig men mig berör det inte alls…..tror jag...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar