"Twingly statistik"

måndag 23 juni 2014

En regnig och blåsig dag....



Åter en lugn dag i ett omväxlande väder, flera ordentliga regnskurar emellanåt....


........och idag blåser det ännu mera. Det var nästan stormvindar emellanåt…...Det var ingen bra ide att ta med sig paraplyet ut.....







Eftersom matte har annat att göra i morgon bitti tog hon tvättstugan i morse i stället men hon körde bara en maskin med Iris-tvätt…….



Leo har lagt sig i biabädden som Iris använder som toa....Han passar på när det är rena handdukar i den...


När maskinen var laddad gick vi en längre morgonrunda och vi var ganska så ensamma ute. Bara arbetsmaskinerna på skateparken som ska anläggas var igång…….









På en senare promenad mötte jag min kompis Timo igen……….



Timo i regnvädret





Och nyss stod jag bunden utanför närbutiken och där stod även min andra kompis Ådi, en snäll äldre hund som blev jätteglad när jag kom…….Jag gillar hundar som inte är så påstridiga och gåpåiga av sig....


Det regnade en hel del på hemvägen så jag blev ordentligt blöt....….













Det blir tydligen en TV-kväll för matte för nu ska hon kolla på fotboll igen. Denna gång är det Holland som möter Chile…..och jag säger som vanligt...må bästa lag vinna......även om jag tror att matte håller på Holland....

....och sedan var det tydligen allsångspremiär, Lotta på Liseberg.....Hoppas att de har bättre väder än vad vi har här.....















Jag lägger mig en stund bredvid Leo i soffan. Känner mig riktigt ruggig efter sista promenaden.....









Robban kom på förmiddagen men han var så himla trött efter helgens långa intensiva arbetspass med nästan ingen sömn alls så han slocknade direkt…..

Nu ska han inte jobba förrän på fredag men då är det också ett långt och kämpigt pass….











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar