"Twingly statistik"

lördag 21 juni 2014

Lugn midsommar....






Hittills har midsommarhelgen varit lugn även om Carina och Nicklas var här igår. Matte hade bjudit hem dem och ville inte lämna återbud även om hon fortfarande är sjuk och inte alls mår bra.

Det blev inte den vanliga midsommarmaten eftersom gästerna varken äter sill eller någon annan fisk. Robban lagade i stället sin goda fläskfilégratäng och den uppskattades av alla.. Till dessert blev det jordgubbar och glass……

Jag fick också några fläskfilébitar och det tackar man ju inte nej till....



Jag blev jätteglad när Nicklas kom och det blev tydligen Iris också...


Nicklas skulle sedan fira midsommarafton hos kompisar så han åkte med Robban vid 16-snåret för han skulle iväg för att jobba nattpass……..











Carina skulle också jobba men inte förrän klockan ett på natten så hon var kvar här nästan ända till midnatt……då var jag dötrött för jag brukar aldrig vara vaken så länge...och inte matte heller för den delen...




I morse ringde Robban. De hade haft fullt upp hela natten och fått åka i skytteltrafik mellan larmen.. Nu skulle han hem till sin tjej för att sova några timmar innan han skulle gå på  nästa pass….Jag lär inte se honom förrän tidigast på måndag eftermiddag för han jobbar hela helgen…..









Trots att vi gick morgonrundan senare än vanligt så var det helt tyst ute. Inte en människa syntes till……Några duvor såg jag men för övrigt var det tomt….


Kollar på duvorna....





Mellan promenaderna har matte mest sovit idag. Jag hoppas verkligen att hon blir frisk snart.....


Vi gick senare en runda utmed småbåtshamnen här intill...Många spännande dofter finns det...











Plötsligt mötte vi min snälla kompis Timo...






Nu har vi precis kommit in från en promenad igen och då gick vi längs Gröndalsviken...



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar