"Twingly statistik"

söndag 22 juni 2014

Urinmarkerar......grannkatten...




Idag har det verkligen varit omväxlande väder. Varje gång som matte och jag har kommit ut för att gå en promenad så har det börjat regna. När vi är inne igen så skiner solen……blåser kallt gör det också…




  

  


Vi var ensamma ute i morse igen…. såg inte ens några duvor…..överhuvudtaget har det varit lugnt ute hela dagen....har banne mig inte mött någon hund när jag tänker efter....Konstigt verkligen med tanke på hur många hundar som det finns här........



Matte tycker att jag urinmarkerar oftare än den mest hormonstinne hanhunden....ligger något i det kanske men jag tycker att det är viktigt...




Det blåser friskt idag....inte många som är ute på sjön med sina båtar ser jag...













Den här grannkatten som bor i samma hus men i porten bredvid flyttar aldrig på sig när vi kommer. Jag brukar smyga förbi honom för han ser riktigt tuff och bestämd ut så man vet inte vad han kan ta sig till.....Matte säger att det är en snäll katt men det kan jag inte riktigt lita på.....Bäst att vara försiktig......

Han satt där och stirrade nu igen när vi skulle gå förbi för att  slänga sopor.....Jag låtsades inte se honom utan skyndade mig förbi.....










Matte kollar på fotboll, Belgien - Ryssland....Må bäste lag vinna.....jag lägger mig och vilar tills det är dags för kvällsrundan.....

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar