"Twingly statistik"

torsdag 19 juni 2014

Mycket tyst och urtrist dag........



Sammanfattningsvis har det här varit en mycket tyst och urtrist dag……..


Robban tog ut mig på morgonrundan redan före klockan sex i morse för han skulle iväg och jobba hela dagen.



Matte gav mig frukost och sedan gick vi och la oss igen. Matte som aldrig sover på dagarna har sovit största delen av dagen. Medicinen som hon fick verkar inte funka så bra även om hon inte hostar lika ofta längre…..

Vid elvatiden gick vi ut på en promenad i regnet. Jag tänkte först vända i dörren men matte sa att jag var tvungen att gå en runda. Matte har inga regnkläder och jag fick inget täcke på mig så vi blev ganska så blöta båda två…..




Är vid pendeln för att hämta tidningen Metro. Det regnar en hel del....


Tar skydd en stund vid cykelparkeringen där det finns tak....



Åter en cirkus som är på väg hit...Affischer på varenda stolpe....





Och gräsmattorna har de fortfarande inte klippt. Bänkarna syns snart inte....



Jag fick mer eller mindre dra matte i uppförsbacken...










Jag fick min lunch. Matte har så ont i halsen så hon kan inte äta. Hon la sig på soffan och somnade igen…….och vaknade inte förrän vid tresnåret. Då käkade hon ett par ägg och sedan gick hon ut med mig igen. Nu hade det slutat att regna men det blåste desto mer......




Vi gick en kortare runda. Och för en gångs skull fick jag nosa där jag ville. Det brukar inte alltid matte tillåta. Robban är mycket mer generösare med det......






Det finns hur mycket spännande dofter som helst....










Robban ringde nyss. De har haft jättemycket att göra på jobbet så han har fått jobba över…..Nu är det ju ganska så vanligt så jag blir inte förvånad direkt……


När han kommer ska han ta ut mig på en längre runda så att jag får röra på mig ordentligt……Oj, nu kommer han visst.....














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar