"Twingly statistik"

fredag 11 september 2015

Albin besviken....fåglar....katter....






Vi brukar stå en stund och kolla på när skolungdomarna har idrottslektion. I morse var det tydligen femkamp......

Plötsligt dök den ilskna schäferblandisen upp. Hennes matte stannade för hon vågade inte gå förbi eftersom tiken blev  ursinnig när hon fick syn på oss så vi vände och gick åt ett annat håll så att de kunde fortsätta sin runda.....









Ett par timmar senare tog vi en längre promenad. Albin blev besviken för han trodde att vi skulle gå den nya strandpromenaden men vi vek av åt ett annat håll. Han trodde väl att han skulle få bada men tji fick han....



Albin vill gå åt ett annat håll.....




Jag gillar den här vägen bättre......




Kollar på ett gäng småfåglar.....




Albin har tydligen blivit intresserad av fåglar han också. Det har jag inte märkt tidigare......




Och vad är det på bänken?



Jo, en främmande katt som jag inte har sett förut. Han såg lite skraj ut när vi gick förbi....







Självklart skulle matte göra några inköp på Ica Maxi idag också. Det fattas alltid något i skåpen....



På väg till bilen......





.........såg vi den coola grannkatten






Äntligen hemma igen. Nu har jag bråttom och jag vill inte gå någon promenad. Jag vill ha min lunch.....






Albin ska förstås först hålla på med sina stretchövningar som vanligt. Han verkar inte bry sig lika mycket om att lunchen är  starkt försenad....






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar