"Twingly statistik"

onsdag 9 september 2015

Morgonrunda?...kryssning.....blommor....bad





Kollar efter Albin som är ute på morgonrundan med Robban. Jag skulle i och för sig inte kalla det för morgon när klockan redan har passerat tio......



När han sedan kom hem ville han ligga ute på balkongen men då låg Iris i vägen...Den katten kan retas när hon är på det humöret.....








Det blev en lunchpromenad eftersom matte hade en hel del att bestyra med på förmiddagen....



En skolklass har  en idrottslektion men Albin är mer intresserad av dofterna längs staketet....





....och jag försöker se vad det är som prasslar i buskagen






Robban skulle in i närbutiken som vanligt.....




Jag passar på att vila medan jag kan....




Albin gillar tydligen blommor för han luktar ofta på dem..









Carina ringde. Hon ville bjuda matte och Robban på mat på Kullstagrillen. 

Carina hade kört amerikanare och kanadicker på sightseeingtur inne i Stockholm och sedan till det stora kryssningsfartyget som ligger ankrat här i Nynäshamn. Verkligen ett pampigt fartyg.



Nu var hon ledig i 1,5 timme innan hon skulle köra turister från pendeltåget till båtarna som transporterar dem vidare ut till fartyget.




Jag blev jätteglad när jag fick syn på Carina




Albin blev också glad men han visar det inte så tydligt.....




Matte fick en jättefin mjuk sjal som Carina hade köpt i Gamla Stan när hon väntade på sina resenärer medan de var inne på slottet.




Äntligen hade de käkat klart men vi fick förstås ingenting......









Meningen var att vi skulle åka till den stora hundrastgården så att Albin skulle kunna få springa av sig men den var upptagen av ett flertal små hundar så vi åkte hem och tog en promenad längs Albins favoritstråk i stället..




Albin hade jättekul när han plaskade runt i vattnet......





...medan jag passade på att käka lite gräs






Här var det massor av spännande dofter både på och under bänken....




...och så var det dags för nästa dopp





Nu har Albin bråttom minsann. Han springer nästan till båtrampen för att ta ett nytt dopp....












Jag begriper inte att Albin tycker att det är så kul att bli blöt.. Det gillar inte jag...




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar