"Twingly statistik"

söndag 13 september 2015

Kaos...struldag...nymåne....




Oj, oj, oj, vilken dag…






Vi gick upp tidigt för att jag och Albin skulle få en ordentlig promenad innan vi skulle åka iväg till kursen. 

Vi åkte i god tid för vi visste att vägar var avstängda på grund av ett stort cykellopp i Stockholm och i stora delar av  Sörmland. Tyvärr var informationen om de avstängda vägarna både bristfällig och felaktig. Vi höll aldrig på att komma fram. Återvändsvägar överallt. Vägar som vi skulle få åka på visade sig vara avstängda. I Haninge var det rena trafikkaoset. Vet inte hur många extra km eller mil som vi åkte innan vi till slut kom fram till träningsområdet och det bara för att Robban känner till trakten så väl så han kan alla smitvägar.  

När vi körde runt i hela Haninge så blir jag plötsligt jättekissnödig. Jag skriker högt för att matte ska förstå. Till slut kunde Robban stanna bilen på ett säkert ställe så att jag fick göra mina behov. Det var hur mycket trafik som helst och de flesta verkade förvirrade och stressade.


Vi kom 15-20 minuter för sent till kursen och vi var inte ensamma om det. Ett flertal av hundägarna hade fått parkera sina bilar långt bort och fått gå hela vägen till Rudan som platsen heter.


Parkeringen på Rudan....










Rover tyckte också att det var kul med kurs igen......




Till slut kom träningen igång i alla fall. Jag deltog inte idag utan var bara åskådare för matte hade så jäkla ont i vänster höft och knä och Robban tränade Albin.. Rovers husse tog hand om mig. Jag gillar honom jättemycket och det gör tydligen Albin också för han sprang självmant fram och hälsade på honom när vi kom dit. Det är något som Albin aldrig gör annars och absolut inte på karlar.

En av hundarna kunde inte komma idag men det var ändå tio hundar som tränade. Albin blev lite stressad emellanåt men han var så duktig. Med mig är det faktiskt fem före detta gatuhundar som deltar i kursen och det är ju extra kul.

De tränade sitt, stanna kvar, gå fint i koppel, stanna, hundmöten, sitta tyst uppbunden och en "nej"- och "varsågod"-övning samt uppletande av ett föremål som en avkopplande aktivitet.

Det värsta var att matte glömde bort att vi skulle få leta efter korv i träden något som jag har sett fram emot så mycket. Det blev lite stressigt på slutet då några var tvungna att gå för att de hade tider att passa. Nåja, matte lovar att hon inte ska glömma det nästa söndag.

Tyvärr tog inte matte några bilder från kursen för hon hann inte.  Det får bli nästa söndag. Med så många hundar med olika problem måste hon koncentrera sig på varje hund extra noga första gången.. Tiden blev ju knapp också på grund av förseningen. Ett flertal deltagare var tvungna att gå kl 12.00 när kursen egentligen slutar annars hade matte dragit över tiden med en halvtimme till.













Dessutom satt en kompis till Robban och väntade på honom här i Nynäs. Han ska hjälpa Robban att fixa bilen. Det är mycket som måste bytas, styrstag, länkarmar, stötdämpare,  lager, m.m.

Robban skulle åkt till Biltema för att köpa någon reparationsgrej men det gick inte att åka dit för avspärrningarna.









Efter många om och men var vi hemma. Efter en försenad lunch somnade både Albin och jag. Det tar på krafterna att gå på kurs.


Helt utslagen.....





Varför Albin har lagt sig i den lilla biabädden som Iris använder som toa begriper jag inte men han somnade i den....


Precis när matte skulle gå en runda med Albin före kvällsmaten kom Robban. De hade inte kunnat laga bilen idag eftersom det fattades ett par viktiga delar.


En runda före kvällsmaten....
















Matte sa redan i morse innan vi åkte att det kommer att strula idag för att det är nymåne så hon blev inte direkt förvånad även om hon blev smått irriterad på att hon kom sent till kursen. Min matte brukar alltid vara på plats i god tid för hon gillar inte att komma sent.



Det har verkligen varit en riktig struldag idag.....


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar