"Twingly statistik"

lördag 26 september 2015

Hopp.....kränkt.....Sjöräddning




Bilder från morgonrundan.....



Och vad är det som låter? Jo, en karl och hans son leker med en radiostyrd bil. Så fort den går. Det ser faktiskt kul ut...





Åh nej, nu kommer den hysteriska schäferblandisen.....



Vi gick in på idrottsplatsen så att vi skulle slippa möta tiken på den smala gångvägen.....




Matte vill att jag ska hoppa över hindret men det tänker jag inte göra.....





Låtsas som om jag inte hör men matte är envis så till slut klev jag upp på hindret och hoppade ner på andra sidan. Inte vad matte menade förstås men hoppar över gör jag inte. Jag är också envis så det så.....












På väg till bilen men jag har inte så bråttom....



...och inte Albin heller ser det ut som




Dags för inköp igen, Ica Maxi, Jysk och Lidl















Promenad efter inköpsrunda.....



Och vilka hundar är det som kommer där borta? Ska jag mopsa upp mig eller inte?




Äh, de har jag mött förut...Inget att bry sig om....





Vet ni vad Albin gjorde? Jag hade hittat en jätteintressant doft då Albin helt plötsligt lyfter på benet och kissar på mig. Jag hann inte flytta på mig och han verkade inte bry sig. Det var inte snällt gjort tycker jag....Det är ju modernt att känna sig kränkt så nu gör jag det med.....

















En spännande pinne...



..med många intressanta dofter på






.....en stund av filosoferande





















Robban har haft jouren på Sjöräddningen idag. De hade ett förbeställt uppdrag, en askspridning ute till havs.

Därefter har de bogserat en segelbåt. Nu är besättningen  bjudna på Oktoberfest på restaurang Kroken här i stan. Ölen får Robban hoppa över men han ser fram mot god bayersk mat.
















Robban har blivit tillfrågad om han kan följa med Sjöräddningen till Medelhavet, närmare bestämt till Kos för att rädda flyktingar. De vill ha sjukvårdskunnig personal med sig men Robban var tvungen att tacka nej på grund av sina egna hälsoproblem just nu.....


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar