"Twingly statistik"

tisdag 15 september 2015

Regn....reflexhalsband.....kaxiga Albin.....blåbär...





Det regnade under morgonrundan och är det något jag ogillar så är det att bli blöt. Och inte nog med det. Matte hade sett fel på klockan så vi steg upp en timme för tidigt. Jag kände mig rätt seg och inte blev det bättre av den våta morgonrundan precis.

Efter många om och men gjorde jag mina toabestyr men jag gillar inte att behöva gå i det våta gräset.





Robban skjutsade matte till husläkarmottagningen. Vi fick följa med. Då vräkte verkligen regnet ner så det var skönt att sitta i bilen medan vi väntade.

Läkaren skickade en remiss till reumatologen. Det lär ta tid innan hon får tid där. Han ville ge matte starka smärtlindrande tabletter men det slutade med att det fanns ingen medicin som matte kan äta. Hon är allergisk mot det mesta i medicinväg. Tur att matte har hög smärttröskel och är van vid att ha ont.










Därefter blev det inköp vid Ica Maxi och sedan en tur till Djurboden där matte köpte kattmat, kattsand och så de goda kycklingpinnarna till mig.





Matte skulle köpa ett reflexhalsband till Albin men de hade inte kommit in till butiken ännu. Matte vill att han ska ha ett likadant som jag har. Det är så praktiskt att det går att ladda upp. Det är ju dags att använda reflexer. På kvällarna är det redan mörkt..

















Väl hemma igen tog vi en promenad. Det regnade fortfarande men inte lika hårt tack o lov.




Albin har blivit så kaxig när han är ute tillsammans med mig. Han gjorde utfall mot en golden som passerade honom.
Det verkar som om Albin inte riktigt vet hur han ska bete sig när det kommer hundar. Han är så osäker...



Jag tittar långt efter goldenhunden. Han verkade bara vara en glad hund men man vet aldrig....




Den här bilen brukar aldrig stå här så Albin måste undersöka den noga. De höll på att installera ny källarbelysning så nu är det upplyst må jag säga......











Carina kom. Hon skulle ju låna tvättstugan här. 



Hon bjöd matte och Robban på lasagne medan maskinerna skötte sitt. Den var god förstod jag.....

Tvätten var precis klar när Robban skulle skjutsa matte till en lastbil vid Kvarnängens IP där man kunde köpa bär och sylt.




Väntar på matte och Carina....




Äntligen kommer de....



Carina följde med dit på sin väg hem. Både matte och Carina köpte blåbär och Robban ville ha en burk lingonsylt.

Vi hade tur för idrottsplatsen ligger alldeles intill den stora hundrastgården och den var ledig så vi  fick springa runt en stund. Det var jättekul..Albin sprang o sprang o sprang och det såg att han tycket att det var så himla kul...






























Jo, jag sprang också men mest gick jag runt och nosade på alla spännande dofter.....




En gång blev jag irriterad på Albin för han sprang fortare än mig. Det gick inte att komma ikapp honom men kul hade vi.....





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar