"Twingly statistik"

söndag 27 september 2015

Kurs....uppförde mig illa...superblodmåne




Framme på träningsplatsen. Trots att Albin är lite skraj för de andra hundarna så blev han jätteglad när vi kom fram. Han hade verkligen bråttom ut ur bilen.




Fina Molle väntar också på att kursen ska börja....







Slalomgående.....


Albin vill inte gärna sitta när hundarna passerar förbi och inte heller Egon (också rumänsk gatuhund). De har ju inte blivit så väl behandlade av andra hundar i hundhägnet i Rumänien så det tar väl tid innan de kan känna sig trygga i umgänget med andra hundar. De har ju varit i hägnet i hela sin uppväxt och i många år. Det slapp ju jag......





Lilla Boy (toypudel) går slalom




Och här är det Egon som går






 Nu är det Elsas tur...







och Rover har redan passerat förbi de flesta...






Lilla flatvalpen Smilla går jättefint














Boy kommer på inkallning





Rover väntar på inkallning











Tränar hundmöten.....

























Hundarna ska sitta kvar vid vägkanten då en hund passerar förbi




Flatvalpen Smilla passerar förbi




..och nu är det Rover som kommer gåendes





Duktiga Molle














Vi har tränat att "gå fint i kopplet", "stanna" och "stanna kvar"
















Hundarna ska söka efter matte/husse i skogen




Elsas matte är på väg att gömma sig




Rover älskar det här momentet. Hans husse har gömt sig.....










Matte avslutar ju alltid varje kursträff med att vi får leta efter korv i träden.




Här är det Egon vid sitt korvträd....
















Rovers snälla husse håller i mig medan matte instruerar kursdeltagarna i en övning....


Jag gjorde nog bort mig lite när det gällde hälsaträningen. Vi ska hälsa fint på en person utan att hoppa upp på honom. Vi ska alltså sitta ner. Är vi duktiga och sitter får vi en korvbit som belöning.

Rovers husse var personen vi skulle hälsa på. När matte och jag kom fram till honom så satte jag mig som man ska göra men då var jag så sugen på korv så jag höll på att bita honom i handen. Det var ju inte meningen men jag hade suktat så länge och var så hungrig eftersom jag fick göra övningen som sista hund. Tack o lov bet jag honom aldrig men det vara nära ögat. Jag behöver väl inte säga att matte inte alls tyckte om mitt uppförande för det gjorde hon inte förstås. Jag skämdes lite efteråt......


För övrigt skötte jag mig bra i alla fall.....
















Matte som alltid vaknar vid tretiden på natten av sin slemhosta kan ju kolla på superblodmånen i natt om hon vill och det tror jag att hon kommer att göra för det dröjer länge innan det inträffar igen.


Supermåne...Det är när det är fullmåne och månen dessutom befinner sig närmare oss i sin bana. Den ser större ut än vanligt.
Blodmåne...Det är unikt att det just vid den här fullmånen också blir total månförmörkelse men månen blir inte helt mörk utan den blir röd till färgen.





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar