"Twingly statistik"

måndag 14 september 2015

Hård blåst...tvättstugan....nytt jobb....





Idag har vi gått separata promenader. Robban har varit i Stockholm hela dagen och är väl kvar där ännu kan jag tro så han har inte kunnat följa med oss ut. Ja, mig gör det inget för jag gillar att ha matte för mig själv.......



Matte tyckte att jag skämde ut mig ordentligt nu på eftermiddagen. Vi mötte en enligt matte jättetrevlig chow chowkille här utanför. Jag såg att han var nyfiken på mig och ville fram och hälsa. Det ville inte jag. Jag både morrade och skällde ut honom när han närmade sig. Det spelar ingen roll om matte säger att han är supersnäll. Jag vill inte ha någon intimare kontakt med honom. Det är en grinig dam det här sa matte till den besvikne hunden och hans ägare som sedan snabbt gick vidare...


Det blåste halv storm när vi var ute nu på eftermiddagen....




...gott om intressanta dofter finns det i alla fall






Albin kollar in när de jobbar med de stora grävmaskinerna..Han verkar otroligt intresserad av dem trots att de bullrar och låter som attan...Jag gillar dem inte alls....





Han hittar också spännande dofter både här och där....








Man kan tro att solen lyser i ögonen på honom men det är nog snarare den hårda blåsten som får honom att blunda....










I morse hade matte tvättstugan för i morgon ska hon till läkaren och få svar på blodprover och röntgen. Hon brukar ju tvätta på tisdagar annars. 




Carina ringde nyss och frågade om det fanns någon ledig tvättid hos oss i morgon för hennes tvättmaskin har gått sönder. Det fanns en tid kl 14.00 så då blev det tvättdag på tisdagen ändå. Det är enda dagen som Carina är ledig denna vecka så nu hade hon tur.


Hon skulle fixa middagen så matte slipper det. Det blir troligen lasagne och det går väl att äta.


Hörde att hennes son Nicklas började på nytt jobb idag som plåtslagarlärling. Hoppas att det är något för honom men han gillar ju att jobba utomhus och så är han ju inte höjdrädd heller och det är väl ett måste i det jobbet....












Snart börjar matchen Gefle - Djurgården som matte ska kolla på så det blir väl att vi går en runda efter första halvlek som vanligt kan jag tro. Lika bra att vila under tiden......









































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar