"Twingly statistik"

torsdag 10 september 2015

Gräsätare......argsinta hundar.....kurs...





Var tvungen att käka lite gräs under morgonrundan...gott!





...och även under förmiddagspromenaden





...så gjorde även Albin



För övrigt har det inte hänt mycket på våra promenader idag. Jag blev dock tvungen att säga till ett par hundar som skällde argsint och gjorde utfall mot Albin. Först var det en kaxig liten tax och sedan en terrierhund av något slag men jag fick tyst på dem ganska så snabbt. 

Nu säger i och för sig matte att jag inte behöver lägga mig i men jag kan inte låta bli. Är de dumma mot Albin så blir jag jättearg.....



Där borta kommer en golden men honom behöver jag inte bry mig om. Vi brukar möta honom och han bryr sig inte om oss utan går alltid snällt förbi...



...men vad är det som prasslar inne i skogsdungen? Jo, en fågel som vanligt






Kelsjuka Albin väntar in mig och matte.....












Matte har haft en del skrivarbete att göra idag. Dessutom har hon gjort en del förberedelser inför söndagens kursstart i vardagslydnad. Jag längtar jättemycket till den och då mest till slutet på träningsträffen då matte alltid avslutar med att vi får leta efter korv i träden. Nu för tiden får jag ju aldrig någon korv så det är ju inte konstigt att jag längtar jättemycket efter det.....


Jag längtar förstås också efter mina kompisar Molle och Rover. För övrigt är det bara nya hundar hörde jag och det blir ju spännande och se vad det är för ena.....






Molle



Rover























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar