"Twingly statistik"

onsdag 16 september 2015

Fruktansvärd natt.....separata promenader












Vilken fruktansvärd natt det har varit. Jag var helt slut i morse. Jag fick panik när det åskade och blixtrade som värst. Matte vaknade inte av åskan utan av att hon hörde att jag hyperventilerade. Jag var dörädd och fick värsta paniken. Jag försökte gömma mig under ett litet bord som står i sovrummet men det gick ju inte och inte kom jag under sängen heller. 

Det kändes tryggare när matte vaknade och kunde prata  lugnande med mig men usch så rädd jag var. 

Jag lugnade mig så småningom när åskan avtog och till slut kunde jag lägga mig i min bädd igen men det dröjde innan jag kunde somna om. Matte var snäll och lät lampan vara tänd resten av natten eftersom mörkret skrämmer mig. Oftast åskar det eller så är det andra höga otäcka ljud just nattetid.










Jag fick sova lite längre i morse och det är jag tacksam över. Vad jag förstår hade inte Albin reagerat alls. Han låg inne hos Robban som varken hade hört åskan eller märkt att Albin skulle ha blivit orolig.

Vi har gått separata promenader idag också då Robban har inte kunnat följa med oss eftersom han har varit upptagen med annat..



Morgonrunda med Albin....Skolungdomar spelar brännboll i bakgrunden




Albin kollar in en liten lurvig hund som passerar förbi




...och här är det två labradorer som han har fått syn på





Vet inte om Albin fick ett getingstick i tassen eller om han bara blev rädd. Det syns inget i alla fall. Han har ju insektsfobi och det är verkligen inte kul alls....




Albin verkar vara otroligt intresserad av arbetsmaskinerna. Han kan stå länge och kolla när de jobbar


















Matte och jag gick en promenad längs Gröndalsviken på förmiddagen..Kollar in en liten tax som kommer där borta....






Alltså det är många hundägare som går längs den här gångvägen.....





Det finns alltså mycket att titta på men man får se upp för alla cyklister som plötsligt bara dyker upp. Varför är det så få som använder ringklocka? Vi höll nästan på att bli påkörda bakifrån och det är inte första gången.....
















Vi gick en annan promenadväg på eftermiddagen. Nu har de tydligen slutat jobba för dagen. Skönt, för jag gillar inte alls allt buller och oljud....



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar