"Twingly statistik"

fredag 4 september 2015

Katter....bus....handdukar....aloe vera....




Det var många skolungdomar på fotbollsplanen i morse. En klass spelade brännboll




Här hoppar de längdhopp






...men vad är det som prasslar där borta i skogsdungen?






Eleverna inne på planen stöter visst kula men jag har hittat något som är mer intressant






Några timmar senare.....


Där sitter en katt och myser i solskenet






Albin såg honom också men vi bryr oss inte om främmande katter........




Däremot fick jag syn på en ekorre och den skulle jag gärna vilja jaga efter....



Robban plockar bort en massa frön som har fastnat i Albins päls.....




Där gömmer sig en annan katt i gräset. Det finns jättemånga katter i det här området.....





Vet inte vad Albin har för sig men han är alltid kelsjuk.....





Oj, skateparken är tom. Så ovanligt men kanske för att det duggregnar.....




Jaha, nu är Albin i bustagen igen....
































Robban och matte har varit på inköpsrunda. 






Matte gick in på Jysk och köpte ett gäng billiga frottehanddukar till Iris biabädd som hon använder som toa. Alltså det går åt massor av handdukar. Tänk att den knäppa katten inte kan pinka i toalådorna som Leo gör. Tar matte bort biabädden så går Iris direkt till mattes säng och pinkar i stället så jag förstår varför matte har biabädden kvar.......Iris är sju år och så här har hon hållit på i fyra år nu......"suck". 













Matte har varit borta i ett par timmar i kväll. Hon har varit på Aloe Vera-party hos en granne. Matte har själv sålt produkterna tidigare och tycker att de är jättebra. 

Eftersom jag inte alltid är så snäll mot Albin när vi lämnas ensamma hemma fick jag vara inne i mitt och mattes sovrum under tiden som hon var borta. Lite trist men jag sov i min sköna bädd för det mesta....











Robban har varit på ishockey. Djurgården mötte Zug (Schweiz) och vann med 5-3. Nu är DIF klara för slutspel. Kul!







Eftersom han åkte förbi Skogskyrkogården på väg till Hovet fick han åka till graven där mattes föräldrar ligger. Mattes mor och Robbans mormor skulle ha fyllt år igår så han planterade en blomma och tände ljus.

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar