"Twingly statistik"

fredag 25 september 2015

Choklad.....Skratt eller gråt.......











Snacka om att jag blev jätteglad när jag fick syn på Carinas buss utanför huset när vi skulle gå morgonrundan. Matte skulle lämna ett gäng dvd-filmer som matte hade beställt åt henne.





Det låter som om fåglarna slåss där uppe i trädet...


Ja, sedan har vi gått de vanliga promenaderna och inget speciellt hände på dem. Det var faktiskt ganska så tomt på folk och hundar ute idag. Den enda jag mötte var den superilskna schäferblandisen men jag låtsades inte se henne.





Albin har hittat många spännande dofter förstås....




Albin stelnade precis i en rörelse när han hörde ett märkligt ljud från en av båtarna i hamnen.,





...dessutom hörde han ljud från en bil som stod parkerad en bit ifrån. Han är uppmärksam på allt













Matte och jag mötte Timos matte i trapphuset. Hon hade köpt en chokladask till Robban som tack för hjälpen med Timo. 





Nu är inte Robban så jätteförtjust i chokladpraliner så matte lär få äta upp det mesta och det har hon nog inget emot om jag känner henne rätt.















Robban har varit i Stockholm hela dagen. Han ska ju börja jobba den hos Citybärgaren/Falck bilbärgning den 1 oktober så han har varit med idag för att lära sig bilen, kortläsaren och alla verkstäder som anlitas och de var inte ett fåtal precis.














Matte säger att hon vet inte om hon ska skratta eller gråta? Matte fick ett brev från sin husläkare idag. 

Han hade ju skickat en remiss till Reumatologmottagningen angående mattes besvär med lederna. Han hade fått svar att Reumatologen inte ville ta emot matte eftersom lederna inte var tillräckligt svullna vid läkarbesöket då remissen skrevs. Om lederna svullnar upp igen så skulle ny remiss skickas????

Matte har bestämt sig för att strunta i det över huvudtaget.

Hon tänker på vad en annan läkare sa till henne för drygt ett år sedan. Han tyckte också att hon skulle remitteras till Reumatologen men samtidigt sa han: "Det är ingen idé att skicka någon remiss till Reumatologen för du kommer bara att få mediciner som du inte tål och inte vill de ha några patienter heller". 


Matte tycker att det är märkligt att just svullnaderna är avgörande eftersom de  kommer och går. Förra gången matte var hos läkaren var knäet svullet. Tidigare var det fotlederna men Reumatologen vill väl inte ha några fler patienter som läkaren sa.














Jag passar på att slappa innan vi ska gå ut på kvällsrundan. Retstickan Iris har snott min favoritplats men vi får plats båda två ändå.....























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar