"Twingly statistik"

söndag 6 september 2015

Värsta åskovädret...dörädd....livräddare...






Usch vilken mardrömskväll och natt det blev. När vi gick kvällsrundan vid 21-tiden igår kväll så kände jag att det var oväder på gång. Jag ville inte vara ute men Albin sölade som vanligt förstås.. Jag hade bråttom hem och det var väl tur för någon halvtimme senare bryter värsta åskovädret ut. Det blixtrade och dundrade något så oerhört och det precis över oss. 




Jag blev jätterädd. Matte satt i soffan och läste en bok. Hon brydde sig inte alls om alla åskknallar och blixtar medan jag sprang och gnällde mellan henne och badrummet. Till slut la jag mig där inne. Det kändes åtminstone lite tryggare men det var riktigt riktigt otäckt.








Katterna reagerade inte alls. Leo låg och sov i soffan som vanligt och Iris spatserade runt som om det var helt naturligt.



Albin lyssnar på åskknallarna....




Han somnade ganska så snabbt ändå....




Albin låg inne hos Robban. Han hade först blivit nyfiken och kollat ut genom fönstret. När det dundrade som värst hade han hoppat upp till Robban i sängen och det var första gången som Albin var i sängen.  Han var inte lika rädd som jag var utan det verkade som han mest reagerade på regnet som smattrade hårt mot fönstret sa Robban.

När det värsta ovädret var över gick matte och jag till sängs. Jag kunde inte ens äta upp min goda kycklingpinne så stressad kände jag mig.  Jag somnade till slut men vaknar sedan vid fyratiden av världens åskknall. Det lät som om det var inne i huset, jätteläskigt……Tack o lov blev det inte flera knallar men det var inte lätt att somna om. Matte är inte ett dugg rädd så hon försökte tala lugnande med mig. Till slut somnade jag om …….Vilken pärs!












När vi skulle ut på morgonrundan så fick matte vackert vänta. Jag ville först käka upp kycklingpinnen som jag hade sparat….




Albin sov ända till 10.30 och då fick Robban nästan slita upp honom ur sängen. Jo, han låg i Robbans säng hela natten…..Albin är en riktigt sjusovare









Innan vi skulle gå iväg på en längre promenad var matte tvungen att göra några inköp till middagen på Ica Maxi så vi åkte dit.



Väntar på att Robban ska fixa lite med bilen. Lägger mig helst i skuggan....




Och vem kommer där?




Jo, Timo och hans matte






Jag flyttade mig närmare bilen men ville inte ens hälsa på Timo



Albin är nyfiken på Timo men vågar sig inte fram












Bilder från eftermiddagspromenaden




Jag är inte på humör för jag känner att ett nytt oväder är på gång....







Och nu ska Albin busa trots att det börjar regna igen...Jag vill hem...suck












Vad har han nu hittat för intressant? Tänk att jag alltid ska behöva vänta på honom....Nåja, vi kom hem till slut i alla fall.....














Jag har haft nerverna utanpå kroppen hela dagen och reagerat på varje ljud. Matte har frostat av frysskåpet och snacka om att jag har hoppat högt varje gång det lossnade stora isbitar. Det brakade till riktigt ordentligt emellanåt.....













Usch, nu medan jag bloggar får Robban ett sms om ett misstänkt hjärtstopp här i närheten så han rusade snabbt iväg.

Han är med i något som heter SMSlivräddare

Nu hörde jag ambulansen köra förbi här utanför. Hoppas att allt slutar bra....



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar