"Twingly statistik"

söndag 20 september 2015

Kurs




Matte tyckte att jag var lite stirrig i morse men jag fattade att vi skulle till hundkursen som jag har längtat så länge efter. Här står jag på parkeringen och väntar på att Robban ska lyfta in mig i bilen.




Framme på Rudan och väntar in övriga deltagare....





Här sitter Elsa, äldst i kursen med sina sju år. Det är en holländsk vallhund, schapendoes



Och en Elza till, 1 år gammal. Hon kommer från Irland




Och så min kompis Molle, flat 3 år




Rover, 4 år och Elza känner varandra och de blev glada över att se varandra. Lilla Rocky, cairnterrier 11 mån, vill också hälsa



Tio hundar förutom Albin och jag deltar i kursen. Idag saknades den lilla toypudeln. Den yngsta hunden är fyra månader och den äldsta 7 år. Alla har olika bakgrund och erfarenheter. De flesta har aldrig gått någon kurs förut. Det är bara jag, Rover och Molle som har gjort det vad jag förstår. Flera av hundarna har problem med hundmöten. De skäller argsint och gör utfall så vi tränade det mycket idag.

Vi hade också tur med vädret....








Sitt - stanna kvar



Egon, Rover, Rocky och Iva



Elza, Elsa och Molle




Indie, Smilla och Molle




Rocky, Iva och Elza








Slalomgående






Indie, schäfer/grand danois 5 mån ska gå slalom mellan hundarna som sitter på rad



Här är det lilla Smilla, flatvalp 4 mån som har gått slalom förbi alla hundarna









Här går hundarna i klunga men får inte hälsa på varandra. Vi tränar även "stanna" under gång och "stanna kvar"











Hundmöten på gångväg. Hundarna får inte hälsa på varandra


Lilla Egon som går först här kommer från samma ställe som jag och Albin gör. Han är lika gammal som jag är, alltså fem år. Den stackarn har suttit i hägnet i Rumänien i fyra år och har inte haft det så lätt. 

Han har varit hos en annan familj här i landet i ett år men det funkade inte med deras andra hund. Egon har varit hos sin nya familj i tre veckor och där har han det jättebra.. Det är en jättemysig kille som dock har lite svårt för andra hundar precis som Albin men Egon är tuffare än vad Albin är.



Elsa, schapendoes 7 år har också svårt med hundmöten tills hon har hälsat på dem




Elza, irländsk gatuhund går framför Albin och mig och bakom oss kommer Egon. Bredvid Elza går Rover. Alla vi fem är f d gatuhundar




Bakom Rover går lilla Iva, 3 år. Hon har svårt för både hundar och människor och gör gärna utfall men hon var riktigt duktig idag även om hon blev lite stressad emellanåt.









Hundarna ska sitta kvar när hund passerar framför dem


Här är det min kompis Rover som kommer gåendes. Albin har lite svårt för honom





Och nu kommer Indie. Hon blir lite stressad av miljön och alla hundar..Hon är ju bara fem månader gammal




Och här sitter Rover och Albin



Jag ligger och kollar på träningen. Jag har inga svårigheter med hundmöten eller när hundar passerar förbi....








Både Albin och jag var dötrötta när vi kom hem.....





















Innan vi åkte från Haninge var vi först till Grizzly för matte ville testa ett nytt torrfoder till katterna eller det är ju mest Iris som gillar torrfoder..

Och sedan åkte vi till CRT Zoo för att köpa ett reflexhalsband till Albin, likadant som jag har men han fick ett rött.



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar