"Twingly statistik"

lördag 19 september 2015

Tålamod...hundbäddar....matglada....





Vi ska åka och kasta en massa sopor och sedan göra ett par inköp. Robban har kört fram bilen men jag har ingen större lust att följa med.....



Albin gillar bilåkandet. Han hoppar själv in i bilen. Det gör inte jag och kommer aldrig att göra....





Är hemma igen, skönt!
























Mattes tålamod med Iris börjar nog att tryta nu tror jag. Iris har ju pinkat i den lilla biabädden nu i drygt fyra år. De senaste veckorna har dock både Albin och Leo legat och vilat i just den bädden av någon konstig anledning. Vi har märkt att Leo gärna ligger i den nattetid.



Biabädden som Iris använder som toa...




Albin har sin egna biabädd inne hos Robban där han sover på nätterna. Han älskar verkligen sin bädd och vill inte gärna kliva upp på morgnarna.....




I morse när matte skulle gå morgonrundan med mig upptäcker vi att Iris har pinkat ner hallgolvet i stället och inte lite heller.. 


Nu har matte köpt en ny hundbädd som Albin och Leo får ha och ställt ut Iris bädd i hallen. 

Hoppas nu att Iris håller sig till sin toabädd och låter den nya bädden vara ifred. Hon har använt den idag men man vet inte? Matte är tveksam till att hon inte kommer att pinka på annan plats men vi får göra ett försök.....Hon är verkligen knepig den katten....Hon går ju på kattlådorna också så vad är problemet?


Ny bädd till Albin och Leo. Den ser verkligen mjuk och skön ut men jag föredrar sofforna dagtid. Jag har ju min sköna biabädd i mattes sovrum där jag sover på nätterna









Albin och Robban väntar in oss som vanligt....










Jag tyckte att jag kände korvdoft från trädet men det fanns ingen, synd....




Här kollar vi in en stor brun mastiffliknande hund. Honom har jag inte sett förut....



















Vet inte hur matte har fått Leo att snällt sitta och vänta tills Iris har ätit upp men han har gjort det i ett par dagar nu? Det trodde jag aldrig att han skulle klara av. Han har käkat upp all sin blötmat för längesedan och vet att Iris lämnar kvar lite i sin skål......

Det är precis som när jag väntar på att Albin ska käka klart. Jag får beröm för att jag är så duktig. Matte vet ju hur matglad jag är. Skillnaden är att Albin lämnar aldrig någonting kvar.....snålt tycker jag....



















Somnade i en liten konstig ställning när matte kollade på hockeymatchen, Djurgården - Skellefteå som DIF vann med 2 - 1. Det var tydligen full fart och en väldigt spännande match....
















Nu väntar vi på att Carina ska komma. Hon har jobbat hela dagen men det är inte slut ännu. Hon är på väg hit till Nynäs med ett företag. Sedan är hon ledig i en timme innan hon måste bege sig till Arlanda för att hämta folk där kl 23.00. Och de ska till Centralen. Hon lär inte vara hemma hos sig förrän mitt i natten.

Matte har ställt in mat i ugnen till henne från middagen som Robban fixade i ordning, fläskfilégratäng.













I morgon är det kurs igen. Så himla kul! Hoppas bara att matte kan prata då för hon är hes och tappar rösten emellanåt. Det kan bli jobbigt för henne.....















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar