"Twingly statistik"

tisdag 22 september 2015

Albin varit här i 6 månader......bus o lek





Idag är det precis sex månader sedan Albin kom till oss och det är en helt annan hund idag än vad det var då. Han är mycket lugnare, gladare, lekfullare och busigare. Han gäspar inte lika ofta som tidigare så det märks att spänningarna släpper och det både utomhus och framför allt här inne. Han kan slappna av på ett helt annat sätt. 

Fortfarande är han dock väldigt osäker på andra hundar och vill inte ha dem för nära inpå sig så det är jättenyttigt att han deltar på mattes kurs.

Det är en riktigt rar och supersnäll hund. Det tycker jag även om jag kan vara lite sotis på honom ibland. Jag kunde inte ha fått en bättre bror även om jag gärna vill ha matte för mig själv.










Äntligen hemma igen efter en inköpsrunda som vanligt








Det kliar tydligen....





Promenad efter bilåkandet..Albin söker ofta närkontakt




...och urinmarkerar i ett




Nu springer han med Robban






Ett kort stopp vid närbutiken



Många dofter finns det......















Lite övningar på kickbikebanan









Aldrig att du får upp mig där....



..och så lite kel igen













Matte försökte få mig att hoppa över det lägsta hindret men det kunde hon göra själv. Jag klev över det i sakta mak. Jag hoppar inte i onödan.....













Nästa stopp blev skateparken


Albin gillar alla hinder och ramper...













Jag håller mig helst vid sidan av....












Och så skulle han förstås rusa runt i grusgroparna.....





















I ett annat liv hade nog Albin varit grävmaskinist. Han ville aldrig gå därifrån.....











Albin gillar den nya bädden som står i vardagsrummet.....





Leo ligger i den på nätterna när han inte busar runt. Det kan vara ett himla liv på den katten nattetid då han rusar runt med sina leksaksmöss....





Retstickan och härmapan Iris har lagt sig på min favoritplats i soffan och hon ligger precis som jag brukar göra också......










Robban ska gå ut på kvällsrundan med min kompis Timo. Hans husse har blivit sjuk och hans matte är på besök i Skåne och kommer inte hem förrän på torsdag.....


Fina och snälla Timo
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar