"Twingly statistik"

söndag 24 maj 2015

Avslutning på kursen....



Idag var det avslutning på kursen i vardagslydnad. Det har varit jättekul och det är så trist att kursen slutar.

Matte körde hela registret med olika lydnadsmoment och dessutom fick hundarna leta efter sina leksaker som fanns gömda i skogsområdet. Jag hade glömt min leksak hemma så jag hoppade över den aktiviteten. Att söka efter matte eller husse i skogen gillar alla hundar. Snacka om att det är full fart på alla……


Hunden ska kunna sitta kvar trots att ägaren drar i kopplet oavsett från vilken sida om hunden ägaren står.....


Molle är jätteduktig






...och det är även Harald



...och likaså Mio









Här ska ägaren gå några varv runt sin hund och den ska kunna sitta kvar.


Diesel, Harald och Molle



Molle









Mio







Inkallning


Diesel



Rover




Harald









Nej-övning...Vi får inte ta korven i burken



Harald kollar så att jag inte snor någon korv.....Jag var faktiskt jätteduktig....




..och det var Molle också även om han nog tycket att det doftade gott....







Gå slalom och ett varv runt varje hund som ska sitta stilla kopplad eller okopplad....


Molle



Diesel











Mio



Harald





Diesel...









Gå fint i kopplet....


Molle


Rover går fint utan koppel....







Ligg


Diesel....



Harald


Rover och Molle
Molle vill inte gärna ligga på marken utomhus men matte fick honom att göra det till slut....





Mio...









Lär in kryp....


Harald lärde sig snabbt....



Molle kröp också...










Det var många främmande hundar som passerade förbi. Harald ville gärna hålla koll och vakta sin flock....




Albin var så duktig och mycket tuffare idag



Fikapaus....







Idag skulle alla också kunna visa upp någon ”konst” som de hade lärt sig och snacka om att de var duktiga. Jag blev riktigt imponerad för jag är inte så mycket för att göra några konster. Det räcker med vacker tass för min del…..









Matte fick choklad av Rover och Albin och jag fick kycklingpinnar av honom….så himla glad jag blev för jag älskar dem….




Matte fick choklad av Molle också. Jag tror att alla vet att matte älskar choklad…..


Själv fick alla hundarna en godispåse av matte eftersom de har jobbat så bra. Albin och jag fick förstås också en påse var.







Äntligen hemma igen....Nu är vi trötta....










Leo såg också trött ut....




Iris kom in från balkongen....Hon har väntat på oss....








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar