"Twingly statistik"

tisdag 5 maj 2015

Kristallsjukan.....korvträd







Usch, vilken trist dag. Uselt väder, kyliga vindar och regnet hänger i luften hela tiden. Det kommer en kort skur emellanåt....

Matte åkte till läkaren i morse för att hon har en mycket besvärlig yrsel sedan en tid tillbaka. Diagnos blev kristallsjukan och den är tydligen inte kul att drabbas av. 



Och den kom ju lämpligt också. Läkaren sa att hon skulle hålla sig hemma och att hon inte fick göra några hastiga rörelser men hon är ju tvungen att gå ut med oss hundar. Tur att matte är så envis ändå....












Just idag började Robban med långtradarjobbet. Han kör söderut och är inte tillbaka förrän om fyra dagar så han kan inte hjälpa till med rastningen. Inte heller kan Carina göra det för hon har en långkörning i morgon och den tar fem dagar……








Matte och jag kom precis in från en rastrunda och nu duggade det ute. Albin har redan varit ute. Det blir separata promenader för oss dessa dagar. Matte har fullt sjå med sig själv och det kan ta sin lilla tid innan Albin kan utföra sina toabestyr eftersom han helst inte vill att någon ser honom. 


Det fanns ett par korvbitar i trädet i alla fall...




...som matte hade gömt när jag inte såg det.....Så snopen jag blev...Jag måste ju koncentrera mig på alla doftspår som vi passerar så jag märkte ingenting....




Änderna är på väg upp till vårt hus. De håller ofta till under vår balkong....



Minst fyra gånger om dagen måste vi ut så det blir åtta rundor för snurriga matte. Och i morgon ska jag åka och klippa klorna. Får se hur det går med det? Det behövs i alla fall även om jag helst skulle slippa undan..…..













Nu ska vi få kvällsmat i alla fall. Vi ska få färskfoder som matte har blandat grönsaker i….Jag är jättehungrig som vanligt. Så gott det ska bli....

Det lär bli en mycket lugn kväll......


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar