"Twingly statistik"

fredag 29 maj 2015

Fällning.....påkörd katt.....



Även om det har blåst hårt så har det varit skönt ute idag. Först fick Albin sin morgonrunda innan det var dags för min.


Albin har blivit alltmer intresserad av alla dofter





Och här spelas det brännboll igen....



Jag gillar alla människor, stora som små men det finns en karl här i området som jag är jätteskraj för. Han har aldrig gjort mig något ont men jag har varit rädd för honom från dag 1. 

När jag upptäckte att han kom bakom oss i morse ville jag inte gå vidare utan blev stel som en pinne. Matte var klok nog att gå åt sidan med mig och låta mannen passera förbi. Matte förstår inte varför jag reagerar som jag gör men det är något med hans gångstil och utseende som skrämmer mig.








Efter frukost, bäddning, disk, dammsugning och några viktiga telsamtal var det dags för nya promenader. Albin fick gå först denna gång också och sedan blev det äntligen min tur igen.



Albin blir lite bekymrad över att de har klippt gräsmattan där han brukar pinka för nu kunde han inte göra det där.Till slut hittade han ett ställe där det gick bättre....



Kanske tur för honom att kommunen bara klipper några gräsplättar åt gången av någon märklig anledning....




Där borta står en karl som tydligen har varit ute med sin båt och fiskat. Undrar om han har fått någon fångst?










Lunch, en stunds vila och så samma procedur igen.

Robban kom hem precis före kvällsmat. Han har lossat och lastat och behöver nu inte åka förrän tidigt på måndag morgon till Skåne. Han blev plötsligt ledig över helgen, vilket han inte hade räknat med.

Vi tog en promenad igen. Vi hamnade i en grupp personer och folk från djurambulansen som var ute och letade efter en  svart/vit katt som blivit påkörd av en taxi. Vi hjälpte till med letandet men det är ju som att leta efter en nål i en höstack bland skogspartierna och all grönska som finns här i området.. 

Stackars liten. Det sägs att den var allvarligt skadad i huvudet så jag hoppas att någon hittar honom och att han slipper lida alltför mycket...



Ingen katt här....






...och inte här heller...



...och absolut inte där uppe. Jag trodde att det var en ekorre men det var bara en fågel.....























Albin fick en omgång pälsvård. Halva hunden försvann tror jag. Matte har alltid på sig Furminatorn när han ska ut för han fäller otroligt mycket hår. Det syns inte här inne att matte dammsuger varje dag. Han fäller mer än vad de långhåriga Sankt Bernhardshundarna Vera och Buster gjorde, säger matte.



Jag tog en vilopaus medan Albin fick sin dagliga behandling.....










Stopp vid närbutiken. Robban hade ett postärende där.





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar