"Twingly statistik"

måndag 18 maj 2015

Korta promenader i regn....nymåne....







I morse tog Robban morgonrundorna med både Albin och mig innan han åkte till Skåne med sin last. Tror inte att jag får träffa honom förrän i slutet av veckan.

Matte har världens yrsel så vi har bara gått korta promenader i sakta mak och då en hund åt gången förstås. 


Även om jag ogillar regnet så måste jag undersöka en del dofter som jag passerar...



...och det finns hur många som helst...





Albin kollar på en kille som fixar med något på sin bil....Och han bryr sig absolut inte om att det regnar....




Nu fick han syn på en pudel som kommer på gångvägen. Albin bryr sig inte om andra hundar. Han tittar bara på dem....






Albin blir lite osäker ute när inte jag är med. Han vet inte om han vågar pinka på gräsmattan eller inte?






Och idag blev han jätteskrämd av en karl som satt på marken intill sjöboden. Han syntes inte förrän matte och Albin precis kom runt hörnet så Albin fattade nog inte först vad det var som så plötsligt dök upp? Karln satt kvar när jag sedan gick samma runda men jag är inte så lättskrämd precis.








Det är visst några som ska ut med sin båt












Vi har ätit kvällsmat så jag är mätt och belåten…..Tror att jag tar en tupplur trots att det har blivit en del vila under dagen….

Vi ska nog ut på en sväng innan fotbollen börjar på TV. Matchen Halmstad – Djurgården vill ju inte matte missa.













Det är nymåne..... 




Vid nymåne ser man endast en liten antydan till måne. Denna fas står för tillväxt och vitalitet. Tid att förverkliga nya idéer och projekt.. Bra tid att genomföra förändringar som t ex omställningar av kosten, diet, fastekurer, förändringar till en bättre livsföring…En tid då det känns som om vi har fått ny energi och framåtanda. Under nymåne kan kommunikationer och tekniska prylar strula och krångla….






  















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar