"Twingly statistik"

måndag 25 maj 2015

Fäller massor....promenader...lek








Fotbollsplanen var full med skolungdomar när vi  gick förbi där på morgonrundan vid åttatiden.  De hade tydligen idrottslektion. Ett gäng skulle tydligen spela fotboll och ett annat brännboll……



Fotboll på gång.....




Jag är mer intresserad av alla dofter....



...och här spelar de brännboll. Ser kul ut....



Samtidigt ska tydligen kommunen klippa gräsmattorna där inne...











Carina kom på förmiddagen och stannade här i någon timme. Hon körde skolbarn och rullstolsburna idag.






När hon skulle åka iväg och jobba igen så gick vi ut på en promenad längs Gröndalsviken. Matte hade tagit med sig Furminatorn för att vi fäller så mycket. 



Albin njuter....







Värst fäller absolut Albin. Det bara rasar av honom så det syns inte att matte dammsuger varje dag……



Det blåser rejält så det är höga vågor i vattnet....



..men som vanligt har jag hittat något intressantare....



Albin måste också undersöka alla dofter som han passerar.....



....och här var det verkligen intressant....Det tyckte vi båda två...










Robban lekte en stund med Albin












Albin tyckte att det var kul men jag är ingen lekhund....Robban tycker att jag är lat och bekväm av mig....


Vi har kommit in från eftermiddagspromenaden och precis ätit vår goda kvällsmat.






Det är alltså dags att vila magen. 













Snart ska matte kolla på derbyt Djurgården – AIK. Vi får hoppas på DIF-vinst men derbyn är alltid svåra, säger matte.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar